Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a pedagógiai kutatások céljait, tartalmi körét környezetét.
- Ismeri a szakirodalom feltárásának és feldolgozásának módszereit.
- Ismeri a kutatási terv kérdéskörét, a pedagógiai kutatás levezetésének elvi alapjait.
- Ismeri a pedagógiai kutatás eredményeinek értelemzéséhez szükséges szempontokat.
- Ismeri a pedagógiai kutatást támogató szoftverek kezelését.
Skills
- Képes az értékelés különböző funkcióit alkalmazni a pedagógiai folyamat szabályozására, a tanulói személyiség fejlesztésére, önértékelési képességük kialakítására.
- Képes pedagógiai céljainak megfelelő értékelési eszközök fejlesztésére.
- Képes pedagógiai kutatás folyamatának értelmezésére.
- Képes a pedagógiai kutatás megszervezésére és lefolytatására korszerű eszközökkel és módszerekkel.
- Képes a kutatási eredmények megfelelő normák szerinti közreadására.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Mitev Ariel, Sajtos László: SPSS kutatási és adatelemzési kézikönyv
- Fercsik János: Pedagometria
- Falus Iván, Ollé János: Statisztikai módszerek pedagógusok számára
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során elkészített három házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 33%
- részteljesítmény értékelés (2. házi feladat): 33%
- részteljesítmény értékelés (3. házi feladat): 34%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87–100 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62–75 |
Pass | 40–62 |
Fail | < 40 |
Retake and late completion
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
12 | |
54 | |
24 | |
90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint, a nappali képzésben 14 hétre (Ezek hossza alapesetben 3 óra (egy alkalom), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat.), míg a levelező képzésben 4 konzultációra. A levelező képzés óraszáma a nappali képzés féléves óraszámának 1/3-ad része.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A pedagógiai kutatás célja, tartalma, környezete. A problémaválasztás problematikája. Szakirodalom feltárása és feldolgozása. Alkalmazói program kezelése (Excel statisztikai használatban) |
2. | A kutatási terv kérdései és elkészítése. A kutatás lefolytatása megfelelően választott eszközökkel. Leíró statisztikai számítások Excelben, méréselmélet-mérési hibák, skálázás, reprezentativitás, mintavétel, pont-és intervallumbecslés, konfidencia-intervallumok. |
3. | A kutatás eredményeinek értelmezése, következtetések, újratervezés szükség szerint. A pedagógiai témájú szakdolgozatok megírásánál alkalmazható módszerek. Kereszttábla elemzések. Korrelációszámítás. Adatok vizualizációja. |
4. | Előfeltevések és hipotézisek kidolgozása. Hipotézis vizsgálatok. A pedagógiai kutatás helye a szakdolgozat elkészítésében. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Kata János | mestertanár | |
Horváth Cz. János | tudományos segédmunkatárs | |