Versions

I. COURSE DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Course name
PHYSICAL EDUCATION
Course code
BMEGT70BS1B
Course type
contact lessons
Kurzustípusok és óraszámok
Type
Lessons
Lecture
2
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
signature
Number of credits
0
Course leader
Name
Kincses Gábor
Position
director
Email adress
kincses.gabor@gtk.bme.hu
Organizational unit for the subject

Centre of Physical Education

Subject website
Language of teaching
magyar - HU
Curriculum role of the subject, recommended semester

Programme: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől

Subject Role: Kritérium feltétel

Recommended semester: 0

Programme: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól

Subject Role: Kötelező

Recommended semester: 1

Programme: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől

Subject Role: Kritérium feltétel

Recommended semester: 0

Programme: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől

Subject Role: Kritérium feltétel

Recommended semester: 0

Programme: Műszaki menedzser alapszak 2010

Subject Role: Kritérium feltétel

Recommended semester: 1

Programme: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől

Subject Role: Kritérium feltétel

Recommended semester: 0

Programme: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől

Subject Role: Kritérium feltétel

Recommended semester: 0

Programme: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől

Subject Role: Kritérium feltétel

Recommended semester: 0

Programme: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől

Subject Role: Kritérium feltétel

Recommended semester: 0

Pre-requisites
strong
None
weak
None
paralell
None
exclusive
None
A tantárgyleírás érvényessége
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree before 2017. Revision in szeptember 2021.

Objectives

Emphasis on a healthy lifestyle, lifestyle, education on regular sports activities. During physical education classes, we perform basic health screenings to shed light on the relationship between heart rate, blood pressure, body weight data, and conscious physical activity.

Learning outcomes

Knowledge
  1. By completing the course, the student gets to know the specifics of the given sport.
  2. The student acquires an understanding of basic biological, anatomical, biomechanical relationships.
  3. The student learns about the beneficial effects of regular sports on the body, the effects of which are highlighted by measurements (for example: heart rate, blood pressure).
Ability
  1. The student is able to independently practice the movement material of the given sport with the correct execution.
  2. The student is able to distinguish between health-promoting and health-damaging attitudes.
Attitude
Autonomy and responsibility

Methodology of teaching

Practical classes with active class participation.

Materials supporting learning

  • https://testneveles.bme.hu/
  • https://www.facebook.com/bmetestneveles  

General Rules

A testnevelés kritérium tárgy, két félév teljesítése kötelező. Aláírás megszerzése a követelmény. A tantárgy célkitűzéseinek megvalósítása 28 sportág (kurzus) gyakorlatanyagának felhasználásával heti 1alkalommal gyakorlati órában történik

Performance evaluation methods

Vezetett névsor a hallgatók jelenlétéről. Az órák 70%-án való aktív részvétel a teljesítés feltétele.

Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating

  • :

Proportion of examination elements in the rating

  • :

The condition for obtaining the signature, validity of the signature

A jelenléti ív alapján „Aláírás” vagy „Aláírás megtagadva” bejegyzés. A gyakorlati foglalkozások 70% -án történő aktív részvétel.

Grading

%
Excellent
Very good
Good
Satisfactory
Pass
Fail

Correction and retake

A 15. oktatási héten (pótlási hét) van lehetőség pótlásra.

Study work required to complete the course

Work type Amount of work hours

Approval and validity of subject requirements

Topics discussed during the semester

-

Topics of lectures
1. -

Lecturers participating in teaching

Name Rank Contact

Approval and validity of subject requirements