Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tárgy hallgatása során a hallgatók megismerkednek a stratégiai gondolkodás kulcsfogalmaival, e fogalmakra épülő társadalomtudományi modellekkel. Az elmélet gyakorlati alkalmazásai kerülnek az oktatás fókuszába.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a játékelmélettel leírható cselekvések szabályszerűségeinek leírásához szükséges fogalmakat, a legfontosabb összefüggéseket és elméleteket;
- ismeri és érti az interdependens társadalmi kapcsolatokat legfontosabb vonásait
- ismeri a játékelmélet nagyobb alkalmazási területeit, látja a köztük levő kapcsolatokat.
Képesség
- Képes önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére,
- képes megérteni és használni a játékelmélettel, stratégiai gondolkozással kapcsolatos témák jellemző szakirodalmát, könyvtári forrásait,
- képes arra, hogy a mindennapi életben felismerje a játékelmélet által elemzett tipikus társadalmi helyzeteket, és a gyakorlatban hasznosítsa az elméletben tanultakat, képes használni kreativitását.
Attitűd
- Nyitott a játékelmélet által folyamatosan termelt új információk megismerésére és befogadására;
- együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában
- gondolkozásában játékelméleti megközelítést alkalmaz a társadalmi jelenségek értelmezésére.
Oktatásmódszertan
Előadások, játékelméleti gyakorlatok.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Books, notes, downloadable materials
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelését zárthelyi képezi. A félév végi aláírás megszerzésének feltétele az órai jelenlét 70%-a
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: A zárthelyiben egyrészt a definíciós jellegű kérdésekre adott válaszok pontossága, másrészt a helyzetértékelős kérdésekre adott válaszok tartalmassága számít.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Aktív részvétel az órákon
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 90–94 |
Jó | 80–89 |
Közepes | 60–79 |
Elégséges | 50–59 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 12 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 20 |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
1) Bevezetés, Játékok két játékossal: Játékok normál alakban. 2) Bevezetés, Játékok két játékossal: Játékok normál alakban. 3) Játékok két játékossal: Szekvenciális játékok. 4) Nem kooperatív játékok normál alakban, Nash tétele. 5) A játékok extenzív formája. 6) Információ függvény. 7) Ismételt játékok. 8) Kooperatív játékok átvihető nyereménnyel. 9) Kooperatív játékok átvihető nyereménnyel. 10) Shapley érték. 11) Gazdasági játékok. 12) Gazdasági játékok. 13) Gyakorló óra. 14) Zh
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Mészáros József |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.