I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
JÁTÉKELMÉLET ÉS STRATÉGIAI GONDOLKODÁS
Azonosító
BMEGT431485
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Szakadát István
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
szakadat.istvan@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Szabadon választható tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.03.29.) az 580251/13/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.03.29-től.

Célkitűzések

A tárgy hallgatása során a hallgatók megismerkednek a stratégiai gondolkodás kulcsfogalmaival, e fogalmakra épülő társadalomtudományi modellekkel. Az elmélet gyakorlati alkalmazásai kerülnek az oktatás fókuszába.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a játékelmélettel leírható cselekvések szabályszerűségeinek leírásához szükséges fogalmakat, a legfontosabb összefüggéseket és elméleteket;
  2. ismeri és érti az interdependens társadalmi kapcsolatokat legfontosabb vonásait
  3. ismeri a játékelmélet nagyobb alkalmazási területeit, látja a köztük levő kapcsolatokat.
Képesség
  1. Képes önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére,
  2. képes megérteni és használni a játékelmélettel, stratégiai gondolkozással kapcsolatos témák jellemző szakirodalmát, könyvtári forrásait,
  3. képes arra, hogy a mindennapi életben felismerje a játékelmélet által elemzett tipikus társadalmi helyzeteket, és a gyakorlatban hasznosítsa az elméletben tanultakat, képes használni kreativitását.
Attitűd
  1. Nyitott a játékelmélet által folyamatosan termelt új információk megismerésére és befogadására;
  2. együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  3. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását, nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
  1. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
  2. egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában
  3. gondolkozásában játékelméleti megközelítést alkalmaz a társadalmi jelenségek értelmezésére.

Oktatásmódszertan

Előadások, játékelméleti gyakorlatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Books, notes, downloadable materials

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelését zárthelyi képezi. A félév végi aláírás megszerzésének feltétele az órai jelenlét 70%-a

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: A zárthelyiben egyrészt a definíciós jellegű kérdésekre adott válaszok pontossága, másrészt a helyzetértékelős kérdésekre adott válaszok tartalmassága számít.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Aktív részvétel az órákon

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 100-100
Jeles 90–94
80–89
Közepes 60–79
Elégséges 50–59
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 12
felkészülés a teljesítményértékelésekre 20
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.

A félévben sorra vett témák

1) Bevezetés, Játékok két játékossal: Játékok normál alakban. 2) Bevezetés, Játékok két játékossal: Játékok normál alakban. 3) Játékok két játékossal: Szekvenciális játékok. 4) Nem kooperatív játékok normál alakban, Nash tétele. 5) A játékok extenzív formája. 6) Információ függvény. 7) Ismételt játékok. 8) Kooperatív játékok átvihető nyereménnyel. 9) Kooperatív játékok átvihető nyereménnyel. 10) Shapley érték. 11) Gazdasági játékok. 12) Gazdasági játékok. 13) Gyakorló óra. 14) Zh

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Mészáros József

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.