I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
PRACTICE
ID (subject code)
BMEGT43A214
Type of subject
project
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
6
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
12
Subject Coordinator
Name
Dr. Rajkó Andrea
Position
assistant professor
Contact details
rajko.andrea@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Sociology and Communication
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Communication and media studies Bachelor’s Programme compulsory subjects from 2018

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 6

Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of the Faculty of Economic and Social Sciences; starting date of the validity of the present Subject Description: before 2017. Next revision: September, 2021.

Objectives

Academic results

Knowledge
  1. Solid knowledge of conceptualization for studying communication and media phenomena
  2. Basic knowledge of social institutions (law, language, religion, etc.)
  3. Basic knowledge of the legal, political etc. norms regulating communication and media phenomena.
Skills
  1. Ability to recognize social and communication problems, and to choose appropriate solutions
  2. Ability to make judgements in practical tasks, ability to make independent decisions
  3. Openness to acquire new sectors of knowledge and ability to effectively acquire them.
Attitude
  1. Critical openness to innovation
  2. Social sensitivity, solidarity
  3. Professional and moral stand.
Independence and responsibility
  1. Responsible, professionally based social presence
  2. Adoption and enforcement of professional standards
  3. Independence.

Teaching methodology

Materials supporting learning

General Rules

A szakmai gyakorlat teljesítését követően a hallgató 10-15 ezer karakter terjedelmű szakmai beszámolót készít az elvégzett munkáról. A beszámoló tartalmazza a hallgató munkájának és tapasztalatainak reflektált ismertetését, elemzését és értékelését. A szakmai gyakorlat során létrehozott dokumentumokat, produktumokat (projekt dokumentációja, cikk, műsor, tanulmány stb.) a beszámoló mellékleteként szintén csatolni kell. A szakmai gyakorlat befejezése után a hallgatók csoportos konzultáción vesznek részt, melyen az írásos beszámoló ismertetésére és közös megbeszélésére kerül sor.

Performance assessment methods

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A szakmai gyakorlat helyszínén végzett munkát (minőség, kooperáció, pontosság) a gyakorlatvezető (vagy az intézményi koordinátor), a gyakorlat elemző feldolgozását (szakmai beszámoló, konzultáció) a tanszéki koordinátor értékeli. Az írásos beszámoló és a csatolt dokumentumok (intézményi értékelő lap, szakmai beszámoló, referencia levél, dokumentumok, produktumok, amelyeket a munkáltató lepecsételt és aláírt) leadási határideje: az adott félév szorgalmi időszakának utolsó napja (péntek) déli 12.00 óra (e-mailben Rajkó Andreának).

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • quality of work at practise: 50%
  • cooperation: 10%
  • precision: 10%
  • report: 30%
  • total: 100%

Percentage of exam elements within the rating

Issuing grades

%
Excellent > 94-100
Very good 85–94
Good 70–84
Satisfactory 60–69
Pass 50-59
Fail < 50

Retake and late completion

Retake and make-up test options are defined by the valid regulations.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
300
60
360

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by dr Emma Lógó, Vice Dean for Education. Valid from 2017.

Topics covered during the term

Lecture topics
1. -

Additional lecturers

Name Position Contact details

Approval and validity of subject requirements

Part III of the Subject Form is to be approved by the Head of Department of Sociology and Communication named under 1.8.