I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
PROJEKTFELADAT
Azonosító
BMEGT43A210
A tantárgy jellege
projektfeladat
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Rajkó Andrea
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
rajko.andrea@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.03.29.) az 580251/13/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.03.29-től.

Célkitűzések

A konzultációkkal segített önálló kutatómunka végzése, az alapozó képzés és a szakmai törzsképzés keretében tanult ismeretek és készségek integrált felhasználása, kutatói munka módszerére vonatkozó ismeretek elmélyítése, értő alkalmazása, önálló írásos beszámoló készítése az elvégzett munkáról, az elvégzett munka vagy valamely részletének bemutatása szóbeli formában, a Tudományos Diákköri Konferencián való esetleges részvétel előkészítése, és a szakdolgozati munka előkészítése.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A társadalomtudományi fogalmi rendszerek és módszertanok magas szintű ismerete.
  2. A társadalomtudományi diszciplináris területek összefüggéseinek ismerete, bevonása.
  3. A társadalom- (kommunikációs) tudományi módszertanok korszerű ismerete.
Képesség
  1. Önálló elemzés, állítások, következtetések és magyarázatok képessége.
  2. Képes önálló szakmai koncepciók kidolgozására
  3. Képes az élethosszig tartó tanulás elvárásaihoz igazodva folyamatos önfejlesztésre.
Attitűd
  1. Nyitott az új tudományos eredmények befogadására és alkalmazására
  2. Szakmai öntudat és magabiztosság
  3. Kritikus önértékelés és önfejlesztés.
Önállóság és felelősség
  1. Szuverén módon képviseli szakmai ismeretei és normáit nem szakmai közegben
  2. Önálló, konstruktív, asszertív
  3. A minőségi munkavégzés kezdeményező érvényesítője.

Oktatásmódszertan

A tanulmányi munka feladatkiírásból, konzultációból, dolgozatból és szóbeli prezentációból áll.

Tanulástámogató anyagok

  • A tantárgy elvégzéshez szükséges információk a kurzus moodle-oldaláról érhető el a hallgatóknak (edu.gtk.bme.hu)

Általános szabályok

Tantárgyi követelmény a szorgalmi időszakban: rendszeres konzultáció, az írásbeli dolgozat elkészítése a megadott határidőre; vizsgaidőszakban: szóbeli prezentáció. Az aláírás feltételei: A konzulens a következő feltételek együttes betartása esetén ad aláírást: kapcsolatfelvétel a témavezetővel dolgozat (produktum) egy oldalas tervének és a releváns források provizórikus bibliográfiájának feltöltése az oktszerv.szoc.bme.hu oldalon a konzultációs lapon igazolt legalább minimum öt konzultáció (a szorgalmi időszakban során), a dolgozat feltöltése A jegyszerzés feltételei: A hallgató a következő feltételek együttes teljesülése esetén kaphat jegyet: a dolgozat végleges verziójának feltöltése mindkét bírálati eredmény egyenként minimum 50% szóbeli prezentáció tartása (a vizsgaidőszakban kijelölt időpontok egyikén, a beosztást az írásbeli eredmények ismertetése után kapják meg) szóbeli értékelés eredménye minimum 50% A szóbeli prezentációt a személyes kommunikációs jelenlét, a prezentációs anyag(ok), az előadás felépítése, az előadás tartalma, a felmerült kérdések kezelése, és az időkezelés szempontjából pontozzák az értékelők. Az a hallgató, aki nem éri el a szóbelin megszerezhető pontszám 50%-át, elégtelen (1) eredménnyel zárja a félévet. A vizsgaalkalmakat, így a szóbeli eredmények pótlására szolgáló vizsgaalkalmat is a vizsgaidőszak elején jelöljük ki. A betegség vagy egyéb akadályoztatás miatt elmulasztott szóbeli vizsga ismétlésére is ekkor van lehetőség. A TVSZ értelmében, a „hallgató tanszékvezetőhöz benyújtott, megfelelően indokolt kérésére a javítóvizsgát […] a tanszékvezető döntése alapján más oktató vagy bizottság előtt teheti le.”.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A szóbeli prezentációt a személyes kommunikációs jelenlét, a prezentációs anyag(ok), az előadás felépítése, az előadás tartalma, a felmerült kérdések kezelése, és az időkezelés szempontjából pontozzák az értékelők. Az a hallgató, aki nem éri el a szóbelin megszerezhető pontszám 50%-át, elégtelen (1) eredménnyel zárja a félévet. A vizsgaalkalmakat, így a szóbeli eredmények pótlására szolgáló vizsgaalkalmat is a vizsgaidőszak elején jelöljük ki. A betegség vagy egyéb akadályoztatás miatt elmulasztott szóbeli vizsga ismétlésére is ekkor van lehetőség. A TVSZ értelmében, a „hallgató tanszékvezetőhöz benyújtott, megfelelően indokolt kérésére a javítóvizsgát […] a tanszékvezető döntése alapján más oktató vagy bizottság előtt teheti le. ”

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • dolgozat: 70

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • szóbeli vizsga: 30

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

konzultációs munka és leadott dolgozat

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 92-100
Jeles 85–94
70–84
Közepes 55–69
Elégséges 40–54
Elégtelen < 40

Javítás és pótlás

A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
konzultációk 10
kutatás és dolgozatírás 130
készülés szóbelire 10
Összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.

A félévben sorra vett témák

A 
féléves 
munka 
során 
a hallgatónak egy 
30 000-50 000 leütés 
terjedelmű 
dolgozatot
 kell
 elkészítenie
 a szorgalmi időszak 
végéig. A dolgozatnak egy világosan körülhatárolt kommunikációs jelenséget kell vizsgálnia VAGY egy összetett jelenség kommunikációs szempontú és módszerű vizsgálatát kell megvalósítania. Kommunikációs szempontú vagy módszerű dolgozat az, amely például egy jelenséget, eseményt, folyamatot a társadalmi kommunikációval, a közvetlen emberi kommunikációval, az érvelési és elemzési módszerekkel, a kultúraközi kommunikációval, a kommunikációelméletekkel, a medializált és hálózati kommunikációval, vagy a kommunikációtechnológiával foglalkozó tantárgyak keretében tanult vagy oda besorolható eszköztárral dolgoz fel. Az iménti felsorolás nem kizáró és kimerítő jelleggel határozza meg, hogy mi tekinthető kommunikációs szempontúnak vagy módszerűnek, hanem csupán támpontokat kíván adni hozzá. Így a projektfeladat (vagy szakdolgozat) keretében a hallgató elkalandozhat olyan témák irányba, amelyet a képzésünk ugyan nem preferált területként jelöl meg (újságírás, nyomatatott és elektronikus sajtó stb.), de amely nyilvánvalóan teljesíti, hogy kommunikációs szempontú vagy módszerű munkának tekinthető.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.