Programme: Elective subjects
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Objectives
Academic results
Knowledge
- ismeri a személyes és csoportos hatékonyság tényezőit, az időgazdálkodási eszközeit és techniká-it,
- megérti a tervezés, szervezés, vezetés, ellenőrzés szerepét a munkában,
- tudja hogyan lehet növelni a munkavégzés hatékonyságát.
Skills
- képes felismerni saját munkájában a hatékonyság tényezőit,
- képes használni az időgazdálkodási módszereket, technikákat és eszközöket,
- képes tudatosan alkalmazni a proaktív vs. reaktív, együttműködő vs. versengő stratégiákat.
Attitude
- fontosnak tartja a hatékonyság a munkában,
- hajlandó alkalmazni a hatékonyság növelését szolgáló eszközöket,
- fejlődik az időgazdálkodása.
Independence and responsibility
- saját munkakörében alkalmas önállóan az időgazdálkodás javítására,
- felelősséget érez a hatékony munkavégzés fejlesztése iránt a szervezetben.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Allen, David (2015): Hatékonyságnövelés stresszmentesen – Az időmenedzsment új módszertana. Budapest, HVG Kiadó.Covey, Stephen R. (2014): A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása. Az önfejlesztés kézikönyve. Buda-pest, Bagolyvár Trade Kft.
- Tracy, Brian (2007): Személyes hatékonyság. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Allen, David (2010): Intézz el mindent! Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Bába Éva – Berde Csaba (2010): Az idő. A XXI. század erőforrásairól vezetőknek. Budapest, Szaktudás Kiadó Ház.
- Covey, Stephen R. (2010): A 8. szokás. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Covey-Merrill (2008): Először a fontosat! Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Lakein, Alan (1995): Hogyan gazdálkodjunk időnkkel és életünkkel? Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Smith, Hyrum (1996): A sikeres időgazdálkodás és életvitel 10 természettörvénye. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Smith, Hyrum (2006): A modern gladiátor. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Smith, Hyrum (2008): Ami igazán számít. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg és csoportosan készített házi feladat (reflexiós dolgozat), amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy ok-tatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 50%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 50%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 90-100 |
Very good | 80-90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40-60 |
Fail | < 40 |
Retake and late completion
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb egyéni feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
12 | |
12 | |
16 | |
20 | |
60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|