Verziók
Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tárgy célja – a napi életvezetési, és a munkamódszerbéli szokások tudatosítása, – a személyes és csoportos hatékonyság tényezőinek megismerése, fejlesztése, – a hatékony munkaszervezés és időgazdálkodási technikák elsajátítása, gyakorlása, – a hatékony munkavégzés növeléséhez használható korszerű eszközök megismerése, – a szükséges változtatást elősegítő attitűd formálása.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- ismeri a személyes és csoportos hatékonyság tényezőit, az időgazdálkodási eszközeit és techniká-it,
- megérti a tervezés, szervezés, vezetés, ellenőrzés szerepét a munkában,
- tudja hogyan lehet növelni a munkavégzés hatékonyságát.
Képesség
- képes felismerni saját munkájában a hatékonyság tényezőit,
- képes használni az időgazdálkodási módszereket, technikákat és eszközöket,
- képes tudatosan alkalmazni a proaktív vs. reaktív, együttműködő vs. versengő stratégiákat.
Attitűd
- fontosnak tartja a hatékonyság a munkában,
- hajlandó alkalmazni a hatékonyság növelését szolgáló eszközöket,
- fejlődik az időgazdálkodása.
Önállóság és felelősség
- saját munkakörében alkalmas önállóan az időgazdálkodás javítására,
- felelősséget érez a hatékony munkavégzés fejlesztése iránt a szervezetben.
Oktatásmódszertan
Tréning módszertan: feladatmegoldások, helyzetgyakorlatok, ismeretbővítő prezentációk, kiscsoportos workshopok, munkalapok, feladatlapok, plenáris témafeldolgozások, szituációs szerepjátékok, tesztek, videók.
Tanulástámogató anyagok
- Allen, David (2015): Hatékonyságnövelés stresszmentesen – Az időmenedzsment új módszertana. Budapest, HVG Kiadó.Covey, Stephen R. (2014): A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása. Az önfejlesztés kézikönyve. Buda-pest, Bagolyvár Trade Kft.
- Tracy, Brian (2007): Személyes hatékonyság. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Allen, David (2010): Intézz el mindent! Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Bába Éva – Berde Csaba (2010): Az idő. A XXI. század erőforrásairól vezetőknek. Budapest, Szaktudás Kiadó Ház.
- Covey, Stephen R. (2010): A 8. szokás. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Covey-Merrill (2008): Először a fontosat! Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Lakein, Alan (1995): Hogyan gazdálkodjunk időnkkel és életünkkel? Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Smith, Hyrum (1996): A sikeres időgazdálkodás és életvitel 10 természettörvénye. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Smith, Hyrum (2006): A modern gladiátor. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
- Smith, Hyrum (2008): Ami igazán számít. Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg és csoportosan készített házi feladat (reflexiós dolgozat), amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy ok-tatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 50%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 50%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 90-100 |
Jeles | 80-90 |
Jó | 70-80 |
Közepes | 60-70 |
Elégséges | 40-60 |
Elégtelen | < 40 |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb egyéni feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
félévközi készülés a gyakorlatokra | |
házi feladat elkészítése | |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 580.059/2/2020 számú határozatával, érvényes 2020.09.01-től
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.