Programme: Senior Manager in Public Education programme from 2016/17/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a csoportmunka előnyeit, erőforrásait
- Ismeri a csoportlélektan
- Ismeri a csoportdinamika kérdéseit, a csoportfenntartó szerepeket
- Ismeri a nehéz csoporttagokkal való konfliktusok kezelését.
Skills
- Képes együttműködésre, másokra odafigyelni, mások motiválására.
- Képes a csoportban való vezető szerepe tudatosítására
- Képes az önreflexióra.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Klein Sándor (2009) Vezetés-és szervezetpszichológia. Budapest: Edge 2000 Kft. 261-292.
- Mészáros Aranka (szerk.). A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága. I. Egyének és csoportok. Miskolc: Z-Press Kiadó Kft.
- Klein Balázs, Klein Sándor (2008). A szervezet lelke. Budapest: Edge 2000 Kiadó. 538-551.
- Belbin, M. (2003) A TEAM, avagy az együttműködő csapat. SHL könyvek 5. kiadás. Budapest: Edge 2000 Kiadó.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt három házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés: A tréningfoglalkozásokon való 100 %-os részvétel. Aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. Egy 4-5 oldala házi dolgozat leadása B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- házi feladat elkészítése: 100%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
| % | |
|---|---|
| Excellent | -100 |
| Very good | 87-100 |
| Good | 75-87 |
| Satisfactory | 62-75 |
| Pass | 50-62 |
| Fail | < 50 |
Retake and late completion
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
| Nature of work | Number of sessions per term |
|---|---|
| 5 | |
| 12 | |
| 10 | |
| 27 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
| Lecture topics | |
|---|---|
| 1. | A csoport fogalma, típusai. A csapat értelmezése. (Saját csoport élmények) |
| 2. | Csapatmunka előnyei, előformái (Leggyakoribb csapatmunka lehetőségek a munkahelyemen) Munkamegosztás, a csapatmunkára való alkalmasság kérdései |
| 3. | Egyéni és csapat igények feltérképezése, szerződéskötés |
| 4. | Csoportfejlődés szakaszai, a csapatalakítás fázisai. Az egyéni, a csoport és a feladat által támasztott követelmények alakulása. (Vezető szerepe a csapatépítésében) Csoportdinamikai kérdések, a vezető szerepe, nehéz csoporttagok |
| 5. | Szerepek alakulása: feladatszerepek, csoportfenntartó szerepek. Homogén, heterogén csoportok. (Szerepeim a csapatban) |
Additional lecturers
| Name | Position | Contact details |
|---|---|---|