Versions
Department of Technical Education
Programme: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a digitális információ személyes felhasználásának sajátosságait
- Ismeri a Web2.0 szokásos eszközei a Világhálózaton.
- Ismeri az információ-felderítés korszerű módszereit.
- Ismeri a közösségi felületek kialakítását, irányítását a helyi szervezet számára.
- Ismeri az információáramlás folyamatában fellépő veszélyek.
Ability
- Képes a digitális információ kezelési módszereinek leírása, funkciók összegyűjtése és értékelése.
- Képes a Web2.0 eszközrendszerének kezelésére.
- Képes a korszerű információszerzési módszerek megismerése, alkalmazására.
- Képes a digitális információáramlásban felmerülő veszélyek felismerésére, az elkerüléséhez szükséges feladatok elvégzésére.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Koltay Tibor (2007): Információs műveltség: fogalmak, mítoszok, kommunikáció. Iskolakultúra. 17. évf. 11–12. sz. 119–129
- Kevin D. Mitnick - William L. Simon (2003): A legendás hacker - A megtévesztés művészete, PERFACT-PRO KFT.
- Kevin D. Mitnick - William L. Simon (2012): A legkeresettebb hacker - Történetek az emberi hiszékenység sötét oldaláról, HVG KIADÓ ZRT
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): két házi feladat leadása B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 50%
- részteljesítmény értékelés (2. házi feladat): 50%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
10 | |
20 | |
30 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A digitális információ személyes felhasználásának sajátosságai |
2. | A Web2.0 szokásos eszközei a Világhálózaton |
3. | Információ-felderítés korszerű módszerei |
4. | Közösségi felületek kialakítása, irányítása a helyi szervezet számára |
5. | Az információáramlás folyamatában fellépő veszélyek |
6. | Adatvédelmi megfontolások |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Dr. Kata János | mestertanár | kata.janos@gtk.bme.hu |