I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Kommunikációs stratégiák spanyolul B2
Azonosító
BMEGT60LNGS406-01
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Bánki Tímea
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
banki.timea@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
spanyol - ES
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to B2 level
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2025.05.28.) az 580387/26/2025 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2025.05.28.-tól.

Célkitűzések

A tantárgy a munkahelyi kommunikációra készít fel, elsősorban a szóbeli kommunikációs készséget fejleszti, továbbá bővíti a hallgatók tudását a sikeres kommunikáció területén (kommunikációs problémák háttere, hatékonyabb és sikeres kommunikáció, konfliktusok megoldása).

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató rendelkezik a munkahelyi kommunikációhoz szükséges B2 szintű szókinccsel és ismer a kommunikációs helyzetek megoldásához szükséges nyelvi szerkezeteket.
  2. Ismeri a hatékony és sikeres kommunikáció néhány fontosabb alapelvét.
  3. Ismeri a különböző kommunikációs stílusokat és tudja, hogy ezek okozhatnak kommunikációs problémákat.
  4. Tudja, hogyan lehet konstruktívan megoldani konfliktusokat.
Képesség
  1. Tud beszélni a munkához kapcsolódó prioritásairól és terveiről.
  2. Képes érvek és ellenérvek megfogalmazására vitahelyzetekben.
  3. Meg tud oldani olyan helyzeteket, amelyek munkahelyi vitához, konfliktusokhoz, közös tervezéshez kapcsolódnak (tervező megbeszélés, feladatok elosztása).
  4. Tud eredményeket prezentálni.
  5. Tud beszélni konstruktívan a saját gyengeségeiről.
  6. Tud elemezni kommunikációs helyzeteket, meg tudja határozni különböző kommunikációs problémák okait.
  7. Tud reflektálni a saját kommunikációs stílusára, szokásaira és esetleges nehézségeire.
  8. Különbséget tud tenni formális és informális kommunikációs helyzetek között és az ehhez kapcsolódó nyelvi normáknak megfelelően tud kommunikálni.
Attitűd
  1. Igénye van a hatékony munkahelyi kommunikációra.
  2. Törekszik saját kommunikációs jellemzőinek tudatosítására, adott esetben felülvizsgálatára.
  3. Törekszik a konstruktív és tiszteletteljes kommunikáció szabályainak betartására.
Önállóság és felelősség
  1. Rendelkezik megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez, és felelősséget vállal a nyelvtudása javításáért.

Oktatásmódszertan

A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, hogy növeljük a résztvevők beszédidejét, ennek során lehetőség nyílik szakmai vitára, problémamegoldásokra, együttműködésekre.

Tanulástámogató anyagok

  • Aktuális célnyelvi anyagok: újságcikkek, videók, ezekre épülő feladatok.
  • Topical materials in the target language: newspaper articles, videos and tasks built on them.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

A tantárgyban az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak: pl. órai kommunikációs feladatok, kisebb prezentációk, beadandó feladatok.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • évközi feladatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 28
felkészülés a teljesítményértékelésekre 6
házi feladat elkészítése 28
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.05.05-én. Érvényes 2025.05.05-től.

A félévben sorra vett témák

• kommunikációs stílusok • kommunikációs nehézségek okai • a munkahelyi kommunikáció nehézségei • konfliktusmegoldás • érvelés • tervezés, megbeszélés, eredmények összefoglalása

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.