Versions
Department of Technical Education
Programme: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a csapatfejlődés szakaszait
- Ismeri a csapatmunkára alkalmasság feltételeit
- Ismeri a homogén és heterogén csoportok jellemzőit
- Ismeri a nehéz csoporttagokkal való konfliktusok kezelését.
Ability
- Képes együttműködésre, mások motiválására.
- Képes a csoportban való vezető szerepe tudatosítására.
- Képes a önreflexióra.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Belbin, M. (2003) A TEAM, avagy az együttműködő csapat. SHL könyvek 5. kiadás. Budapest: Edge 2000 Kiadó.
- Mészáros Aranka (szerk.). A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága. I. Egyének és csoportok. Miskolc: Z-Press Kiadó Kft.
- Gellert, M. Nowak, C. (2010). Csapaépítés nagykönyve. Miskolc: Z-Press Kft.
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt három házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés: A tréningfoglalkozásokon való 100 %-os részvétel. Aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. Egy 4-5 oldala házi dolgozat leadása B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- házi feladat elkészítése: 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Érdemjegy megállapítása
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
6 | |
12 | |
10 | |
28 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A csoport fogalma, típusai. A csapat értelmezése. (Saját csoport élmények) |
2. | Csapatmunka előnyei, előfor-mái (Leggyakoribb csapatmunka lehetőségek a munkahelyemen) Munkamegosztás, a csapatmunkára való alkalmasság kérdései |
3. | Egyéni és csapat igények feltérképezése, szerződéskötés |
4. | Csoportfejlődés szakaszai, a csapatalakítás fázisai. Az egyéni, a csoport és a feladat által támasztott követelmények alakulása. (Vezető szerepe a csapatépítésében) Csoportdinamikai kérdések, a vezető szerepe, nehéz csoporttagok |
5. | Szerepek alakulása: feladatszerepek, csoportfenntartó szerepek. Homogén, heterogén csoportok. (Szerepeim a csapatban) |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|