I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Chemical Engineering 1.
Azonosító
BMEGT60LNGKA08-01
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Furka Ildikó Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
furka.ildiko.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: M.Sc. Degree Program in Chemical Technology and Biotechnology

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Szak: Bachelor of Science Degree Program in Chemical Engineering

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2025.05.28.) az 580387/26/2025 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2025.05.28.-tól.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelvtudásuk és a képzési területükkel, a vegyészmérnöki tudománnyal kapcsolatos tudásuk fejlesztésére egyaránt lehetőséget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányosságok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyakhoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató rendelkezik megfelelő szókinccsel ahhoz, hogy az adott félévben szükséges tanulmányi kötelezettségeit teljesíteni tudja.
  2. Ismeri a tanulmányokhoz szükséges nyelvhasználat alapvető nyelvi sajátosságait.
Képesség
  1. A kurzus végére a hallgatók a nyelvi képességei magas szintre emelkednek. Szóhasználatuk mind az általános nyelvet, mind pedig a szakmai nyelvet illetően tovább bővül.
  2. Magabiztosan értenek meg és tudnak alkotni rövidebb szakmai szövegeket, írásban és szóban.
  3. A szakmai területükhöz kapcsolódó tudományos szövegeket kritikusan képesek értékelni.
  4. Hallott szöveg alapján képesek jegyzeteket készíteni, az információkat viszonylag magabiztosan összefoglalni.
  5. Magabiztosan képesek rövidebb prezentációkat tartani az érdeklődési területükhöz tartozó témákból.
Attitűd
  1. A hallgatók nyitottan fordulnak a szakmai nyelv tanulása felé.
  2. Törekszenek a folyamatos fejlődésre.
  3. Kialakítják a kritikai gondolkodás képességét.
Önállóság és felelősség
  1. 1. Önálló tanulási stratégiákat megismernek és használnak

Oktatásmódszertan

Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése.

Tanulástámogató anyagok

  • Az oktatási segédanyag nyomtatott és online formában, néhány speciális anyag pedig audiovizuális formában érhető el. The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode. Ajánlott irodalom - Recommended literature: Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
  • McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
  • Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése. A felsőoktatáshoz szükséges nyelvi szintet (C1 körüli szint) elérő hallgatók tanúsítványt kapnak a félév végén.

Teljesítményértékelési módszerek

A tantárgyban az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak: pl. beadandók feladatok, órai szóbeli feladatok.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • évközi feladatok: : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

nincs

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontaktórákon 56
felkészülés a gyakorlati feladatokra 10
felkészülés a tanulmányi értékelésekre 5
házi feladatok feladatok elkészítése 10
az önállóan hozzáférhető anyagok önálló elsajátítása 5
felkészülés a vizsgákra 4

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.05.05-én. Érvényes 2025.05.05-től.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.