Szak: Műszaki menedzser alapszak - Termékmenedzsment modul
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 6
Célkitűzések
A Projektfeladat komplex jellegű, közel azonos arányú műszaki és menedzsment ismereteket igénylő gyakorlatorientált feladat. A konzultációkkal segített önálló kutatómunka keretében a tanult ismeretek és készségek felhasználása, kutatói munka módszerére vonatkozó ismeretek elmélyítése, alkalmazása, a téma elméleti és gyakorlati hátterének bemutatása, az elvégzett munkáról önálló dolgozat készítése, annak szóbeli bemutatása, valamint a szakdolgozat előkészítése történik meg. Lehetséges, hogy a projektfeladat egy valós vállalati projektcsapat (team) tagjaként elvégzett feladatot jelent. Ebben az esetben egyértelműen meg kell határozni, hogy a feladat teljesítése során mi a hallgató önálló munkája.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató rendelkezik a műszaki menedzser szakma alapvető, átfogó fogalmainak, elméleteinek, tényeinek, összefüggéseinek ismeretével.
- A hallgató birtokában van a szakterületéhez köthető információgyűjtési, matematikai és statisztikai elemzési módszereknek.
- A hallgató alkalmazza a tudományos munkák és kutatások alapjait, beleértve a kutatáselméleti módszereket.
- A hallgató ismeri és használja a kutatási adatfelvételt és kiértékelést támogató szoftvereket és magasabb szintű statisztikai módszereket.
- A hallgató alkalmazza a szóbeli és írásbeli tudományos kommunikáció formáit és szabályait, és birtokában van a műszaki menedzser terület szakmai szókincsének.
- Ismeri a projektben, csapatban, munkaszervezetben való együttműködés, a projektvezetés szabályait és etikai normáit.
Képesség
- A hallgató a tanult elméletek és módszerek alkalmazásával tényeket és alapvető összefüggéseket tár fel, rendszerez és elemez, önálló következtetéseket, kritikai észrevételeket fogalmaz meg, döntéselőkészítő javaslatokat készít, döntéseket hoz rutin- és részben ismeretlen - hazai, illetve nemzetközi - környezetben is.
- Alkalmazni tudja a műszaki területhez köthető gazdasági és menedzsment problémák megoldásának technikáit, a probléma megoldási módszereket, ezek alkalmazási feltételeire és korlátaira tekintettel.
- Elméleti és gyakorlati szempontból szakszerűen megfogalmazott szakmai javaslatot, álláspontot szóban és írásban, magyar és idegen nyelven, a szakmai kommunikáció szabályai szerint prezentálja.
Attitűd
- A hallgató a minőségi munkavégzés érdekében problémaérzékeny, proaktív magatartást tanúsít.
- A hallgató csoportos feladatvégzés esetén konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Fogékony az új információk befogadására, az új szakmai ismeretekre és módszertanokra, nyitott az új, önálló és együttműködést igénylő feladatok, felelősségek vállalására. Törekszik tudásának és munkakapcsolatainak fejlesztésére, ebben munkatársaival való együttműködésre.
- Befogadó mások szakmai véleménye, az ágazati, regionális, nemzeti és európai értékek iránt (ide értve a műszaki jellegű projektek társadalmi, szociális, ökológiai és fenntarthatósági szempontjait is).
Önállóság és felelősség
- A hallgató az elvégzett és megfelelően dokumentált szakmai munkájáért, az abban leírt következtetéseiért és a kapcsolódó döntéseiért felelősséget vállal.
- Felelősséget vállal a szakmai munkájához és magatartásához kapcsolódó jogi, etikai normák és szabályok betartása terén is.
- Projektek, csoportmunkák, szervezeti egységek tagjaként a rá eső feladatokat önállóan, felelősséggel végzi.
Oktatásmódszertan
A tanulmányi munka dolgozat készítésből és szóbeli prezentációból áll, amihez feladatkiírási és konzultációs tevékenységek kapcsolódnak.
Tanulástámogató anyagok
- A projektfeladathoz kapcsolódó szakirodalmi és további ismeretszerzési lehetőségek kijelölése és összegyűjtése a konzultációk és önálló munka keretében történik. A kutatómunkához szükséges információgyűjtésnek, irodalomkutatásnak a projektfeladat összes (gazdasági, műszaki, kutatásmódszertani és egyéb menedzsment) szempontjára ki kell térnie az oktatóval közösen meghatározott mértékben. Egyéb, a projektfeladat megírását támogató, segédletek a tárgy Moodle oldalán találhatók (https://edu.gtk.bme.hu).
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az írásbeli dolgozat (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és szóbeli prezentáció (részteljesítményértékelés) formájában történik, a konzultációk és egyéb a projektfeladathoz kapcsolódó feladatok során tanúsított proaktivitást figyelembe véve. Az értékelhető összegző tanulmányi teljesítményértékelés szükséges, de nem elégséges feltételei: A) a műszaki rész értékelhető minőségben való kidolgozása; B) a kutatómunkához szükséges információgyűjtés, (szak)irodalomkutatás elvégzése a projektfeladat összes (gazdasági, műszaki, kutatásmódszertani és egyéb menedzsment) szempontja mentén. Az értékelhető részteljesítményértékelés szükséges, de nem elégséges feltételei: A) a prezentációra határidőre való elkészítése; B) a prezentáció előadása.
Teljesítményértékelési módszerek
A szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A projektfeladat végső értékelési folyamatának kötelező kritériumai, melyek együttes teljesítése nélkül a hallgató nem teljesítheti a tantárgyat: 1) A feladatkiírás határidőre történő elkészítése és feltöltése elektronikus oktatási keretrendszerbe. 2) Az érdemjegy megszerzésének követelménye a rendszeres (legalább 3), a projekt típusú tárgyak támogatását szolgáló elektronikus oktatási keretrendszerbe rögzített konzultáció.3) Az értékelhető írásbeli dolgozat elkészítése a megadott határidőre. 4) Az értékelhető írásbeli dolgozat szakmai tartalma teljesíti a minimum karakterszám követelményt, azaz eléri a minimum 30 000 karaktert szóköz nélkül. 5) Szóbeli prezentáción való részvétel (prezentációval). Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- A konzultációk és egyéb a projektfeladathoz kap: 5
- Szóbeli beszámolón nyújtott teljesítmény:: 15
- Beadott dolgozat formai megfelelése: 10
- Beadott dolgozat szakmai tartalma: 70
- Összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 91-100 |
Jeles | 85-90 |
Jó | 70-84 |
Közepes | 60-69 |
Elégséges | 50-59 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1) A hatályos TVSz értelmében az összegző tanulmányi teljesítményértékelés a póthéten díjmentesen pótolható. A késedelmes beadás legkésőbbi időpontja a pótlási időszak utolsó napja. Utólagos javítási lehetőségre nincs mód. 2) A Projektfeladat tárgy kapcsán a részteljesítmény értékelésen való részvétel kötelező. A szóbeli beszámoló csak és kizárólag igazolt távollét esetén pótolható egy alkalommal.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a konzultációkon | 5 |
információgyűjtés | 25 |
műszaki tartalom kidolgozása | 20 |
dolgozat megírása és prezentálása | 100 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025. 03.03-án. Érvényes 2025.03.03-tól.
A félévben sorra vett témák
A tantárgy konzultációs tantárgy, a félév során nincsenek kontaktórák, illetve félév során ismertetett témák.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Tóvölgyi Sarolta | egyetemi docens | tovolgyi.sarolta@gtk.bme.hu |
Dr. Pataki-Bittó Fruzsina | egyetemi adjunktus | pataki.bitto.fruzsina@gtk.bme.hu |
Pulay Márk | egyetemi tanársegéd | pulay.mark@gtk.bme.hu |
Dr. Szabó Bálint | egyetemi adjunktus | szabo.balint@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.