Szak: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tantárgy célja a hallgatók számára a megfelelő magatartást választó és biztosító olyan etikett és protokoll alapismeretek nyújtása, amelyek főként az köznevelési intézményekben is elengedhetetlenek mind az általános viselkedéskultúrához és kommunikációhoz, mind az intézmény hazai és nemzetközi kapcsolatainak ápolásaihoz. A hallgató az elsajátított elméleti ismertek birtokában és önálló ismeretszerzéssel képes lesz az igényes és kulturált szóbeli és írásos közlés ismérveit alkalmazni. Megjelenésében, valamint magatartásában ismeri és tudja alkalmazni az európai viselkedéskultúra szabályait.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az etikett alapvető magatartási szabályait
- Ismeri a munkahelyen alkalmazandó illemszabályokat.
- Ismeri a megjelenés objektív és szubjektív feltételeit
- Ismeri a hivatalos érintkezés szabályait.
Képesség
- Képes toleranciára, empátiára
- Képes a mások iránti tiszteletre
- Képes a szokások, elvárásoknak megfelelő magatartásra.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Fekete Károly: Protokoll. Egyetemi jegyzet. Osiris kiadó, Budapest, 2002
- Sille István: Illem, etikett, protokoll. Akadémia kiadó, Budapest, 2005
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: A konzultációkon való 80 %-os részvétel. Szituációs gyakorlatok elemzése, 3-4 oldal terjedelmű írásbeli munka leadása. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- házi feladat elkészítése: 100%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87-100 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
házi feladat elkészítése | |
egyéb felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Elvárások, szokások, íratlan szabályok |
2. | Munkahelyen alkalmazandó illemszabályok |
3. | A megjelenés objektív és szubjektív feltételei |
4. | Az öltözködés, mint kommunikációs eszköz |
5. | Az alkalomhoz illő megjelenés |
6. | Viselkedési szabályok |
7. | Általános protokoll ismeretek |
8. | A hivatalos érintkezés szabályai |
9. | A kommunikáció szabályai, megnyilvánulás mások előtt |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.