Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tárgy célkitűzése kettős. Az elsődleges cél megismerkedni a tanulást segítő folyamatokkal, módszerekkel és technikákkal. A másodlagos cél bemutatni a tanulásirányítás azon szempontjait, melyek a gyakorló mérnök kommunikációs, információ- és tudásátadási tevékenységében szerepet játszanak.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a tanulás folyamatának legfontosabb elemeit.
- Ismeri a tanuláshoz kötődő legfontosabb saját személyiségjellemzőit.
- Ismeri a tanulás optimális szervezésének, előkészítésének és lebonyolításának technikáit és módszereit.
- Ismeri a mérnöki-műszaki tudásátadás és tudásértékelés módszereit.
Képesség
- Képes a saját tanulási módszereinek önálló elemzésére.
- Képes a másokkal történő mérnöki kommunikációra és annak értékelésére.
- Képes mérnöki (ergonómiai) és pedagógiai szempontból optimalizálni a saját és mások tanulási tevékenységét.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Nyitott és befogadó a pedagógiai korszerű módszereinek és eszközeinek alkalmazására.
- Törekszik a tanulási folyamat menedzseri-műszaki vonatkozásainak mérnöki megközelítésére és megoldására.
- Önállóan optimalizálja saját és mások tanulási tevékenységeit.
- Nyitott a sajátjáétól eltérő tanulási stílusokkal szemben.
- Törekszik saját és mások tanulási problémáinak feltárására.
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban. Csoportmunkában való részvétel IT eszközök és technikák segítségével. Opcionális feladat kidolgozása pedagógiai vonatkozású aktuális híranyagok alapján.
Tanulástámogató anyagok
- Kata János: Tanulástechnika Typotex, Budapest, 2011.
- http://relaxapont.hu/olvas.htm
- https://www.tanulasinehezsegek.hu/
- http://www.vital.hu/themes/psyc/learn.htm
- https://doksi.hu/hogyan.php
- https://www.google.com/search?q=youtube+tanul%C3%A1s
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során folyamatosan beadandó (önismereti és képességtesztek) eredményeinek értelmezése alapján és az órákon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény-értékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja, beadandó házi feladat formájában a következő: a félév során 4 db teszt eredményének elemzésével kapcsolatos esszé megírásával kerül sor a részteljesítmény-értékelésekre. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a fel-készült megjelenés és tevékeny részvétel a gyakorlatokon; az egységes értékelési elveket a tantárgyfelelős és a tantárgy előadója együttesen határozza meg. A félév során 4 darab internetes híranyaghoz kötődő kérdéssor megválaszolása.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. részteljesítmény értékelés (házi feladat): tesztek eredményének elemzése: 50%
- 2. részteljesítmény értékelés (házi feladat): tesztek eredményének elemzése: 50%
- Összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének feltétele az órák látogatása. 3 hiányzás lehetséges.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87–100 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–75 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem ki-válható vagy helyettesíthető. 2) A házi feladat a a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a későbbit vesszük figyelembe. 3) Mivel a tantárgy követelményei komplementer feladatok opcionális megoldására épülnek, a hiányzó teljesítés alternatív feladat megoldásával (akár egyénre szabottan is) történhet.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
házi feladat elkészítése | |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2016. június 7-én, érvényes 2017. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.