Célkitűzések
A tantárgya célja, hogy bemutassa a pszichológia marketing gyakorlatban való alkalmazásának lehetőségeit. Az egyének és csoportok társas magatartását meghatározó jelenségeket, folyamatokat, és mozgatórugókat összekapcsolja olyan helyzetekkel, amelyek a marketing területén gyakorló szakembereknek relevánsak. Célja, hogy a marketing ismereteket kiegészítse olyan pszichológiai ismeretekkel, amik lehetővé teszik, hogy felismerje és magyarázni és tervezni tudja a marketing üzenetek által kiváltott reakciókat, hatásokat.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató megismeri a marketing szakterülethez szervesen kapcsolódó alkalmazott szociálpszichológiai, termékpszichológiai, és reklámpszichológiai ismeretek alapjait, azok határait és követelményeit.
- A hallgató ismereteket szerez az előző pont témáinak marketing célú implementálási lehetőségeiről.
- A hallgató az alkalmazott pszichológiai ismeretek elmélyítésével képes lesz tudatosabban reagálni a marketing pszichológiai szempontból releváns kihívásaira.
Képesség
- A hallgató képessé válik gyakorlati problémák tapasztalati úton való megoldásán keresztül új ismeretek elsajátítására, egyéni és team munkában egyaránt.
- A hallgató képes lesz tudatosabban alkalmazni marketingkommunikációs és társas interakciókhoz szükséges képességeit.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását.
- Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
- Interdiszciplináris nézőpontból tekint a bemutatott jelenségekre és magyarázó elméletekre.
- Ezeken felül nyitott a marketing ismereteit az egyéni és társas pszichés folyamatok szempontjából értelmezni.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi az előadás témáit reszeltessen kibontó szakirodalmak feldolgozását
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Smith, E. R. és Mackie, D. M. (2001) Szociálpszichológia. Budapest: Osiris Kiadó.
- Becker Gy. És Izsó L. (2011) Termékélmény. Budapest: Akadémiai Kiadó.
- Sas István (2018) Reklám és pszichológia a webkorszakban - Upgrade 4.0 - A kiegyezés kora. Budapest: Kommunikációs Akadémia
- Letölthető anyagok: https://edu.gtk.bme.hu/ weboldalon
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Nincs B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komp-lex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így mind elméleti tesztfeladatokat, mind a problémafelismerő és -megoldó fel-adatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg, a rendelkezésre álló munkaidő 60 perc.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- szóbeli vizsga: 100
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 87–100 |
Jó | 76–86 |
Közepes | 66–75 |
Elégséges | 51–65 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A teljesítményértékelésekhez nem tartozik szorgalmi időszakban végzett követelmény. 2) A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 24 |
vizsgafelkészülés | 126 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 11.04-én. Érvényes 2024.11.04-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok mentén.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Személypercepció |
2. | Csoportok észlelése és csoportműködés |
3. | Társas identitás |
4. | Attitűdök és viselkedés |
5. | Attitűd változtatás |
6. | Csoportnorma és konformitás, befolyásolás a csoportban |
7. | A reklám lelke |
8. | A reklám ára |
9. | Reklám és internet |
10. | A reklám látszik |
11. | Sebezhetőségünk |
12. | A reklámügynökség |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Zétényi Tamás | címzetes egyetemi docens | zetenyi.tamas@gtk.bme.hu |
Balogh Péter Zoltán | mesteroktató | balogh.peter.zoltan@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.