I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
FIELD WORK I.
ID (subject code)
BMEGT52M115
Type of subject
lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
10
Laboratory
0
Type of assessment
mid-term grade
Number of credits
16
Subject Coordinator
Name
Gerákné dr. Krasz Katalin
Position
assistant professor
Contact details
krasz.kata@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Ergonomics and Psychology
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2015/16/Term 1

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 3

Direct prerequisites
Strong
A XXI. század munkapszichológiája Szervezetpszichológia és vezetés
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 5881478/13/2024 registration number. Valid from: 11.12.2024.

Objectives

The purpose of the field training is for the students to perform work and organizational psychology tasks and solve problems through the practical application of the acquired theoretical knowledge, thus developing the competencies required for independent work. During the field training, the student performs 20 hours of work per week at an external location during the semester (14 weeks) and completes the 280 hours. During the field practice, the student performs independent professional work alongside an external professional consultant, and in the process also consults with the internal, departmental consultant, who monitors the student's activities.

Academic results

Knowledge
  1. 1. Knowledge of the applied areas of work and organisational psychology.
  2. 2. Knowledge of psychological concepts and models of various workplace and organisational processes, typical phenomena and
Skills
  1. 1. Ability to plan and carry out independent fieldwork.
  2. 2. Ability to perform independent, professional tasks.
  3. 3. Ability to process and document a specific workplace or organisational case.
Attitude
  1. 1. Open to learning, understanding and authentically communicating professional knowledge in the field,
  2. 2. Seeks to integrate his/her knowledge of psychology into practice,
  3. 3. Consciously plans and builds professional relationships,
  4. 4. Strives to apply the knowledge and skills acquired confidently and effectively for the development of ot-hers,
  5. 5. Cooperates readily with colleagues from other professions,
  6. 6. Represent and cultivate acquired theoretical and practical knowledge in a credible and ethical manner.
Independence and responsibility
  1. 1. Think constructively and solution-oriented using the psychological knowledge, tools and practices acqu-ired,
  2. 2. Able to plan, develop and implement workplace/organisational programmes with different contents using the knowledge acquired,
  3. 3. Applies a systems approach in their thinking, adapted to an organisational context,
  4. 4. Able to take responsibility for the professional content of the programmes he/she develops,
  5. 5. Cooperates with representatives of other professions in the solution of various tasks, in the design and implementation of programmes.

Teaching methodology

Group consultation, individual presentations and self-designed written assignment using given criteria

Materials supporting learning

  • Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United Kingdom: SAGE Publications, Ltd.

General Rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy írásos dolgozat, poszter és szóbeli prezentáció alapján történik.

Performance assessment methods

1. Részteljesítmény értékelés (egyéni konzultációk): a szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség kompetenciák fejlesztése és elmélyítése a szakmai gyakorlati oktatóval a személyes konzultációk során. 2. Részteljesítmény értékelés (írásbeli dolgozat és poszter): az írásbeli dolgozatnak és a poszternek tartalmaznia kell azt a konkrét tevékenységet, amit a hallgató a terepen végzett, ismertetni kell a munkafolyamatot, és annak végeredményét, valamint összegeznie kell, milyen ismereteket és kompetenciákat sajátított el a munkavégzése során. 3. Részteljesítmény értékelés (prezentáció): a prezentációban a hallgatónak röviden be kell mutatnia a szak-mai munkát, amit végzett, a feladatmegoldás során felmerülő szakmai dilemmáit, a munka során szerzett tapasztalatokat és a munka megvalósításával kapcsolatos fejlesztési javaslatait. Önismerete alapján ki kellene emelnie, milyen kompetenciái fejlődtek a gyakorlat során és hogyan látja, milyen irányban kellene fejleszteni a szakmai karrierjét.

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • Írásbeli dolgozat és poszter: 75
  • Prezentáció: 25

Percentage of exam elements within the rating

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

280 óra szakmai gyakorlat igazolt teljesítése. Konzultációkon való részvétel.

Issuing grades

%
Excellent 95-100
Very good 85-100
Good 70-84
Satisfactory 55-69
Pass 40-54
Fail 40 alatt

Retake and late completion

A Poszter és írásbeli dolgozat javítása a TVSZ szerinti határidőig megtörténhet.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
terepen végzett gyakorlati munka 280
csoportos konzultáció 12
írásbeli dolgozat és poszter 148
prezentáció 40
összesen 480

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 04.11.2024.

Topics covered during the term

Egyéni konzultáció a belső és külső konzulenssel a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munkáról. Az önálló, szakmai munkához kapcsolt írásbeli dolgozat és poszter elkészítése. A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción.

Lecture topics
1. Egyéni konzultáció a belső és külső konzulenssel a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munkáról.
2. Az önálló, szakmai munkához kapcsolt írásbeli dolgozat és poszter elkészítése.
3. A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción.

Additional lecturers

Name Position Contact details
Dr. Répáczki Rita egyetemi adjunktus repaczki.rita@gtk.bme.hu
Dr. Kun Ágota egyetemi docens kun.agota@gtk.bme.hu
Dr. Juhász Márta egyetemi docens juhasz.marta@gtk.bme.hu

Approval and validity of subject requirements