Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2015/16/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
The purpose of the field training is for the students to perform work and organizational psychology tasks and solve problems through the practical application of the acquired theoretical knowledge, thus developing the competencies required for independent work. During the field training, the student performs 20 hours of work per week at an external location during the semester (14 weeks) and completes the 280 hours. During the field practice, the student performs independent professional work alongside an external professional consultant, and in the process also consults with the internal, departmental consultant, who monitors the student's activities.
Academic results
Knowledge
- 1. Knowledge of the applied areas of work and organisational psychology.
- 2. Knowledge of psychological concepts and models of various workplace and organisational processes, typical phenomena and
Skills
- 1. Ability to plan and carry out independent fieldwork.
- 2. Ability to perform independent, professional tasks.
- 3. Ability to process and document a specific workplace or organisational case.
Attitude
- 1. Open to learning, understanding and authentically communicating professional knowledge in the field,
- 2. Seeks to integrate his/her knowledge of psychology into practice,
- 3. Consciously plans and builds professional relationships,
- 4. Strives to apply the knowledge and skills acquired confidently and effectively for the development of ot-hers,
- 5. Cooperates readily with colleagues from other professions,
- 6. Represent and cultivate acquired theoretical and practical knowledge in a credible and ethical manner.
Independence and responsibility
- 1. Think constructively and solution-oriented using the psychological knowledge, tools and practices acqu-ired,
- 2. Able to plan, develop and implement workplace/organisational programmes with different contents using the knowledge acquired,
- 3. Applies a systems approach in their thinking, adapted to an organisational context,
- 4. Able to take responsibility for the professional content of the programmes he/she develops,
- 5. Cooperates with representatives of other professions in the solution of various tasks, in the design and implementation of programmes.
Teaching methodology
Group consultation, individual presentations and self-designed written assignment using given criteria
Materials supporting learning
- Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United Kingdom: SAGE Publications, Ltd.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy írásos dolgozat, poszter és szóbeli prezentáció alapján történik.
Performance assessment methods
1. Részteljesítmény értékelés (egyéni konzultációk): a szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség kompetenciák fejlesztése és elmélyítése a szakmai gyakorlati oktatóval a személyes konzultációk során. 2. Részteljesítmény értékelés (írásbeli dolgozat és poszter): az írásbeli dolgozatnak és a poszternek tartalmaznia kell azt a konkrét tevékenységet, amit a hallgató a terepen végzett, ismertetni kell a munkafolyamatot, és annak végeredményét, valamint összegeznie kell, milyen ismereteket és kompetenciákat sajátított el a munkavégzése során. 3. Részteljesítmény értékelés (prezentáció): a prezentációban a hallgatónak röviden be kell mutatnia a szak-mai munkát, amit végzett, a feladatmegoldás során felmerülő szakmai dilemmáit, a munka során szerzett tapasztalatokat és a munka megvalósításával kapcsolatos fejlesztési javaslatait. Önismerete alapján ki kellene emelnie, milyen kompetenciái fejlődtek a gyakorlat során és hogyan látja, milyen irányban kellene fejleszteni a szakmai karrierjét.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- Írásbeli dolgozat és poszter: 75
- Prezentáció: 25
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
280 óra szakmai gyakorlat igazolt teljesítése. Konzultációkon való részvétel.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 95-100 |
Very good | 85-100 |
Good | 70-84 |
Satisfactory | 55-69 |
Pass | 40-54 |
Fail | 40 alatt |
Retake and late completion
A Poszter és írásbeli dolgozat javítása a TVSZ szerinti határidőig megtörténhet.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
terepen végzett gyakorlati munka | 280 |
csoportos konzultáció | 12 |
írásbeli dolgozat és poszter | 148 |
prezentáció | 40 |
összesen | 480 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 04.11.2024.
Topics covered during the term
Egyéni konzultáció a belső és külső konzulenssel a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munkáról. Az önálló, szakmai munkához kapcsolt írásbeli dolgozat és poszter elkészítése. A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Egyéni konzultáció a belső és külső konzulenssel a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munkáról. |
2. | Az önálló, szakmai munkához kapcsolt írásbeli dolgozat és poszter elkészítése. |
3. | A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Répáczki Rita | egyetemi adjunktus | repaczki.rita@gtk.bme.hu |
Dr. Kun Ágota | egyetemi docens | kun.agota@gtk.bme.hu |
Dr. Juhász Márta | egyetemi docens | juhasz.marta@gtk.bme.hu |