Objectives
The aim of the course is for students to master the solution-centric mindset and become acquainted with the world of start-ups and the innovation ecosystem. To understand the operating guidelines of enterprises, the characteristics of the construction of startup enterprises, the most important stages, tools and methods. The aim of HSUP is to acquaint Hungarian university students with the world of innovation, modern entrepre-neurial knowledge and especially the operation of startups, all through a new, common educational platform. In the Hungarian Startup University Program, students can learn at their own pace with the help of interactive, playful study materials and personalized content, and the instructors who accompany the subject help them throughout.
Academic results
Knowledge
- A hallgató ismeretekkel rendelkezik a startup világot körülvevő innovációs ökoszisztéma releváns szereplőivel és mechanizmusaival.
- A hallgató ismeri a startup vállalkozások elindításának feltételrendszerét.
- A hallgató ismeri a startup működtetésének lényegi aspektusait, ezekről alapvető ismeretekkel rendelkezik.
Skills
- A hallgató képes felismerni a vállalkozás előtt álló alapvető kihívásokat.
- A hallgató képes a kihívások kezelésére megismert technikákat a tervezés során alapszinten alkalmazni.
- A hallgató tanulmányai végén képes összeállítani onepagert, amely az ötlete sokoldalú bemutatására alkalmas.
Attitude
- The student becomes open to the implementation of new ideas, innovative thinking.
- A hallgató nyitott az együttműködésben zajló kooperatív feladatvégzésre.
- Feladatmegoldását a problémamegoldó attitűd jellemzi.
Independence and responsibility
- During the course students acquire skills necessary for the independent implementation of an innovative idea.
- Megtanulja a vállalkozással járó felelősséget – társaiért, az ötletéért.
- Reflektív módon viszonyul a saját munkájához és azok következményeihez, elfogadja és beépíti a visszacsatolásokat, igénye van azokra.
Teaching methodology
An e-learning system (available from a laptop, mobile phone or any other device) that includes training materials related to the training topic, exercises and module closing tests. The student learns independently, at his own pace. The Business Law Department provides consultation opportunities when administrative issues and profes-sional issues related to the completion of the course are discussed.
Materials supporting learning
- A kurzus kötelező irodalma a hsup.nkfih.gov.hu felületen hozzáférhető e-learning felületen elérhető tananyag, valamint az ott és az országos program hivatalos facebook oldalán megosztott videók és hanganyagok.
- A kurzus ajánlott irodalma az e-learning felületen kiegészítő tananyagként elérhetővé tett írott anyagok, megosz-tott videók és hanganyagok.
- The compulsory literature of the course is the study material available on the e-larning platform (hsup.nkfih.gov.hu) as well as the videos and audio materials shared on the official Facebook page of the national program.
- The recommended literature of the course are written materials, shared videos and audio materials made avai-lable as additional study materials on the e-learning platform.
General Rules
A hallgatók a HSUP támogatója által meghatározott módon és pontozással vesznek részt a számonkérésben. A számonkérés a modultémákat záró kérdések alapján kidolgozott vizsga, amelynek eredményét a támogató közli az egyetemmel. Az ott kialakított pontozást és jegyet a BME automatikusan elismeri. A félév teljesítéséhez szükséges, hogy a hallgató onepager-t készítsen az általa kitalált, vagy a támogató által megadott innovatív témában.
Performance assessment methods
A hallgatók a modulzáró vizsgákon (összesen 7 modulzáró vizsga) elért pontszámuk átlaga szerint kapnak ajánlott érdemjegyet. Ez változtatás nélkül kerül elfogadásra a Neptun-rendszerben. Az elkészített onepager tartalma a kurzus teljesítéseként nem kerül értékelésre, így az nem számít bele az érdem-jegybe, azonban annak az előre megadott szerkezet szerinti megléte és feltöltése a HSUP rendszerébe kötelező. A HSUP I. félévének zárásaként a onepagerek értékelése történik meg. A zsűriben a BME valamennyi karának delegált szakembere részt vesz. A zsűri döntésének megfelelően a onepager ösztöndíjat nyerhet, és benyújtója csapatot toborozhat a következő félévi fejlesztéshez. A nem nyert onepagerek benyújtói csatlakozhatnak nyertesek csapataihoz, ilyen módon szintén kaphatnak ösztöndíjat és folytathatják tanulmányaikat. Aki nem kerül be a BME-n kiosztható ösztöndíjak nyerteseinek körébe, szintén csatlakozhat csapathoz, de akár dönthet úgy is, hogy nem folytatja a következő félévben a HSUP II. programmal.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- A hallgatók a HSUP támogatója által meghatározott módon és pontozással vesznek részt a számonkérésben. A számonkérés a modultémákat záró kérdések alapján kidolgozott vizsga, amelynek eredményét a támogató közli az egyetemmel. Az ott kialakított pontozást és jegyet a BME automatikusan elismeri. A félév teljesítéséhez szükséges, hogy a hallgató onepager-t készítsen az általa kitalált, vagy a támogató által megadott innovatív témában.: 100
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 100-100 |
Very good | 85–90 |
Good | 76–84 |
Satisfactory | 63–75 |
Pass | 50–62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Students can correct or replace module-closing exams according to the deadlines set in the TVSZ.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon / vizsgafelkészülés | 28 |
házi feladat elkészítése / Participationof homework | 10 |
vizsgafelkészülés / Preparing for the exam | 22 |
összesen / total | 60 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 03.06.2024.
Topics covered during the term
Subject includes the topics detailed in the course syllabus to ensure learning outcomes listed under 2.2. can be achieved. Timing of the topics may be affected by calendar or other circumstances in each semester.
Lecture topics | |
---|---|
1. | What is innovation? |
2. | What is startup? |
3. | Evaluation of an idea |
4. | Business and financial planning |
5. | Pitch – representation of the idea |
6. | Preparation to investment |
7. | IP protection |
8. | Market entry |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Grad-Gyenge Anikó | egyetemi docens | grad-gyenge.aniko@gtk.bme.hu |