I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Speciális témák 3
Azonosító
BMEGT43M215
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Tófalvy Tamás
Beosztása
docens
Email címe
tofalvy.tamas@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Digitális média specializáció (2018-tól)

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Kulturális iparágak specializáció (2018-tól)

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Kommunikációtervezés specializáció (2018-tól)

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Vizuális kommunikáció specializáció (2018-tól)

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.06.26.) az 580515/8/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.06.26-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy előzetesen nem specifikált, de tudományos, technológiai, társadalmi szempontból fontos jelenséghez kapcsolódóan akadémiai és társadalmi értelemben egyaránt érvényes reflexiókra adjon lehetőséget a hallgatóknak. A tárgyat implementáló kurzus fókuszában mindig egy innovatív elem áll: az akadémiai közegben tematizált téma, a megközelítés, a feldolgozás.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Társadalmi jelenségek működését leíró tudományos fogalomkészlet ismerete.
  2. A társadalomtudományi diszciplináris területek összefüggéseinek ismerete, bevonása.
Képesség
  1. Képes önálló szakmai koncepciók kidolgozására.
  2. Önálló elemzés, állítások, következtetések és magyarázatok képessége.
Attitűd
  1. A társadalmi változások elfogadására való nyitottság
  2. Az innovációra való kritikai nyitottság.
  3. Társadalmi érzékenység, szolidaritás.
Önállóság és felelősség
  1. Felelős, szakmai alapokon nyugvó társadalmi jelenlét.
  2. Önálló, konstruktív, asszertív.

Oktatásmódszertan

A tárgy egy új jelenség, megközelítés, eszköz bemutatását célozza. Ennek megfelelően részben oktatói előadással, részben önálló vagy csoportos feldolgozás keretében a hallgatók megismerik a vizsgált jelenség vagy eszköz történeti, társadalmi-kulturális hátterét, és önálló feldolgozást, saját munkát igénylő aktív tanulási, kreatív feladatokat végeznek.

Tanulástámogató anyagok

  • A kurzus fókuszában álló témához kapcsolódó és a tantárgy céljaihoz illeszkedő szakirodalomról és további tanulástámogató anyagokról a kurzus oktatója gondoskodik, és teszi azokat elérhetővé a hallgató számára (edu.gtk.bme.hu). -Literature and additional learning support materials related to the topic that is the focus of the course and relevant to the objectives of the subject are provided by the course instructor and made available to the student (edu.gtk.bme.hu).

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: Az értékelés órai munkát, az órára készülést és az önálló feladat értékelését foglalja magában.

Teljesítményértékelési módszerek

Az órai aktivitásról folyamatos visszajelzést kapnak a diákok (max. 40 pont a félévben). Két-három hetente csoportos feladatot végeznek, amelyről alkalanként értékelést kapnak (max. 30 pont a félévben). Mindenki egy területért felelős a félév során, ezt azt önálló munkát (kutatás, szerkesztés, vizuális megjelenyítés, kapcsolattartás, stb.) a félév végén bemutatja a csoportnak (max. 30 pont).

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • órai munka: 40
  • csoprtomunka: 30
  • önálló feladat: 30
  • összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Jelenlét és a beadandók 50%-a

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 96-100
Jeles 86-95
76-85
Közepes 60-75
Elégséges 50-59
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
órai munka 50
csoportmunka 50
egyéni munka 50
összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.

A félévben sorra vett témák

1) A kiírt téma diszciplináris kontextusai; 2) A témához kapcsolódó kutatási területek; 3) A témához kapcsolódó kulturális és társadalmi jelenségek; 4) A téma elméleti szakirodalma; 5) Kurrens kutatások; 6) A témával tudományos és nagyközönségnek szóló kiadványok; 7) Módszertani megfontolások; 8) Esettanulmányok; 9) Önálló elemzési és projektfeladatok

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.