Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course: to get acquainted with the practical methods of pedagogical measurement and evaluation, the areas of measurement evaluation, through the examination system of vocational training.
Learning outcomes
Knowledge
Ability
- measurement and knowledge of modern methods of evaluation
- feedback and evaluation skills that can be used in the mentoring process, can be linked to the methods learned, and the ability to evaluate orally and in writing
- knowledge of the method of self-monitoring and self-evaluation, ability to apply and develop
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Golnhofer Erzsébet: A pedagógiai értékelés. In: Didaktika. Szerk.: Falus Iván Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest 1998.
- Szüdi János: Az ellenőrzés rendszere a közoktatásban. Új Pedagógiai Szem¬le, 2008. augusztus-szeptember
- Horváth György: Az értelem mérése Tankönyvkiadó, Budapest, 1991. Horváth György: Vélemények mérlegen Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
18 | |
42 | |
270 | |
330 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | - A statisztikai elemzés alapfogalmai és alapszámításai. |
2. | - Összetett statisztikai elemzések célja és eredményeik értelmezése. Komplex rendszerek és fo-lyamatok értékelése. |
3. | - A pedagógiai értékelések statisztikai vonatkozású sajátosságai és problémái. |
4. | - Értékelési rendszerek a pedagógiában. Az OKJ és a NAT értékelési rendszerei. Kompetencia-vizsgálatok és értelmezésük. |
5. | - Az értékelés és a minőségbiztosítás kapcsolata a pedagógiában. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|