Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course: to get acquainted with the practical methods of pedagogical measurement and evaluation, the areas of measurement evaluation, through the examination system of vocational training.
Academic results
Knowledge
Skills
- measurement and knowledge of modern methods of evaluation
- feedback and evaluation skills that can be used in the mentoring process, can be linked to the methods learned, and the ability to evaluate orally and in writing
- knowledge of the method of self-monitoring and self-evaluation, ability to apply and develop
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Golnhofer Erzsébet: A pedagógiai értékelés. In: Didaktika. Szerk.: Falus Iván Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest 1998.
- Szüdi János: Az ellenőrzés rendszere a közoktatásban. Új Pedagógiai Szem¬le, 2008. augusztus-szeptember
- Horváth György: Az értelem mérése Tankönyvkiadó, Budapest, 1991. Horváth György: Vélemények mérlegen Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
18 | |
42 | |
270 | |
330 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | - A statisztikai elemzés alapfogalmai és alapszámításai. |
2. | - Összetett statisztikai elemzések célja és eredményeik értelmezése. Komplex rendszerek és fo-lyamatok értékelése. |
3. | - A pedagógiai értékelések statisztikai vonatkozású sajátosságai és problémái. |
4. | - Értékelési rendszerek a pedagógiában. Az OKJ és a NAT értékelési rendszerei. Kompetencia-vizsgálatok és értelmezésük. |
5. | - Az értékelés és a minőségbiztosítás kapcsolata a pedagógiában. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|