Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS A MENTORI MUNKÁBAN
Azonosító
BMEGT51S254
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
4
Gyakorlat
14
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsga érdemjegy
Kreditszám
11
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kata János
Beosztása
mestertanár
Email címe
kata.janos@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyva 2017 előtt, következő felülvizsgálat: 2021. szeptember

Célkitűzések

A tantárgy célja: a pedagógiai mérés, értékelés gyakorlati módszereinek, a mérés értékelés területeinek megismertetése, a szakképzés vizsgarendszerén keresztül.

Tanulmányi eredmények

Tudás
Képesség
  1. mérés, és az értékelés korszerű módszereinek ismerete
  2. a mentorálás folyamatában felhasználható, a tanult módszerekhez köthető visszajelzési és értékelési készség, a szóbeli és írásbeli értékelés képessége
  3. az önellenőrzési és az önértékelési módszere ismerete, alkalmazási és fejlesztési képessége
Attitűd
Önállóság és felelősség

Oktatásmódszertan

A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Golnhofer Erzsébet: A pedagógiai értékelés. In: Didaktika. Szerk.: Falus Iván Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest 1998.
  • Szüdi János: Az ellenőrzés rendszere a közoktatásban. Új Pedagógiai Szem¬le, 2008. augusztus-szeptember
  • Horváth György: Az értelem mérése Tankönyvkiadó, Budapest, 1991. Horváth György: Vélemények mérlegen Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1996.

Általános szabályok

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
  • részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles > 95-100
Jeles 90-95
85-90
Közepes 80-85
Elégséges 50-80
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon
felkészülés a teljesítményértékelésre
házi feladat elkészítése
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti

A félévben sorra vett témák

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. - A statisztikai elemzés alapfogalmai és alapszámításai.
2. - Összetett statisztikai elemzések célja és eredményeik értelmezése. Komplex rendszerek és fo-lyamatok értékelése.
3. - A pedagógiai értékelések statisztikai vonatkozású sajátosságai és problémái.
4. - Értékelési rendszerek a pedagógiában. Az OKJ és a NAT értékelési rendszerei. Kompetencia-vizsgálatok és értelmezésük.
5. - Az értékelés és a minőségbiztosítás kapcsolata a pedagógiában.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt tanszék vezetője hagyja jóvá.