Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 4
Objectives
Aim of the course: to prepare the participants of the training for the preparation and conduct of the individual related practice of the teacher candidates
Learning outcomes
Knowledge
Ability
- is able to organize and implement activities supporting the individual cohesive internship / integration of the teacher candidate / beginning teacher
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése Gondolat Kiadói Kör, ÉL¬TÉ BTK Neveléstudományi Intézet, Budapest, 2003.
- Papp Ágnes: Mentorálás, mentorszerep a szakképzésben littt>://equal.nfu.hu/do\vnload.plm?docID=387
- A mentori tevékenység gyakorlati példái http://wvvw.ofi.liu/tudastar/2-szakmai-muhelv/mentoii-munka http://www.of1.hu/tudastar/fo2lalkoztatasba/valaszolnak-mentorok http://www.of1.hu/tudastar/fo2lalkoztatasba/mentornak-lenni-io http://\vww.hier.iif.lui/hu/letoltes.DhD?fid=íartalomsoi71251 httD://www.fszk.hu/dobbanto/pedaE02Usok-irtak/A-tanuloi-mentoralas
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
18 | |
42 | |
270 | |
330 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | - kompetencia alapú gyakorlati pedagógiai tevékenység főbb elemi, az egyes elemek tartalma |
2. | - egyéni fejlesztési terv tartalma, kidolgozása |
3. | - a szaktanári kompetencia fejlesztése lehetőségek a tanárjelöltet fogadó képző intézményben |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|