Verziók
Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tantárgy célja: a képzésben résztvevők felkészítése a tanárjelöltek egyéni összefüggő gyakorlatának előkészítésére és lebonyolítására
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
- képes megszervezni és megvalósítani a tanárjelölt/pályakezdő pedagógus egyéni összefüggő szakmai gyakorlatát/beilleszkedését támogató tevékenységeket
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése Gondolat Kiadói Kör, ÉL¬TÉ BTK Neveléstudományi Intézet, Budapest, 2003.
- Papp Ágnes: Mentorálás, mentorszerep a szakképzésben littt>://equal.nfu.hu/do\vnload.plm?docID=387
- A mentori tevékenység gyakorlati példái http://wvvw.ofi.liu/tudastar/2-szakmai-muhelv/mentoii-munka http://www.of1.hu/tudastar/fo2lalkoztatasba/valaszolnak-mentorok http://www.of1.hu/tudastar/fo2lalkoztatasba/mentornak-lenni-io http://\vww.hier.iif.lui/hu/letoltes.DhD?fid=íartalomsoi71251 httD://www.fszk.hu/dobbanto/pedaE02Usok-irtak/A-tanuloi-mentoralas
Általános szabályok
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 95-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 85-90 |
Közepes | 80-85 |
Elégséges | 50-80 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
felkészülés a teljesítményértékelésre | |
házi feladat elkészítése | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - kompetencia alapú gyakorlati pedagógiai tevékenység főbb elemi, az egyes elemek tartalma |
2. | - egyéni fejlesztési terv tartalma, kidolgozása |
3. | - a szaktanári kompetencia fejlesztése lehetőségek a tanárjelöltet fogadó képző intézményben |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt tanszék vezetője hagyja jóvá.