Versions
Department of Technical Education
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
Ability
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Fűzi Beatrix: Neveléstan (tankonyvtar.hu) 2015.
- Bábosik István: Neveléselmélet. Osiris Kiadó, Budapest, 2004
- Benedek András (szerk.): Szakképzés-pedagógia. Budapest: Typotex, 2006.
- Jelenits István: Keresztény emberkép. In: Hagyomány és megújulás a magyar oktatásban. Neveléstörté-neti Füzetek 19. OPKM, Budapest, 2002, 69-74. o.
- Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla: Bevezetés a pedagógia és az iskoláztatás történeté-be. Osiris Kiadó, Budapest, 2004.
- Nahalka István: Irányzatok a természettudományos nevelés második világháború utáni fejlődésében. Új Pedagógiai Szemle. Budapest, 1993.
- „Opus et Educatio” és „Neveléstudomány” c. online folyóiratok neveléstani témájú cikkei
- Pálhegyi Ferenc: Van-e keresztyén pedagógia? Új Pedagógiai Szemle 1998 december
- Zrinszky László: Neveléselmélet. Műszaki Kiadó, Budapest, 2002.
- www.drfeherkatalin.hu/upld/bevped.ppt
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése két évközi írásbeli teljesítménymérés (szintfelmérő tanulmányi teljesítményértékelés), egy beadandó házi feladat (részteljesítmény értékelés), a konzultációkon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés), valamint szóbeli vizsga alapján történik.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): a tantárgy tudás és képesség típusú kompetenciaelemek meglétének ellenőrzése írásos formában. A második konzultáción történő szintfelmérő értékelés alapjául szolgáló tananyagrész az első konzultáció anyaga, valamint a kötelező szakirodalom első két fejezete. A harmadik konzultáción történő szintfelmérő értékelés alapjául szolgáló tananyagrész a második konzul-táció anyaga, valamint a kötelező szakirodalom harmadik és negyedik fejezete. Az ellenőrző dolgozat állhat kifejtendő elméleti kérdésekből, melyek a lexikális tudást; tesztkérdésekből, melyek az egyes fo-galmak értelmezését és az azok közötti összefüggések felismerését; rövid esszékérdésekből, melyek a szintetizáló képességet és a problémafelismerő–megoldó képességet vizsgálják. - Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és fele-lősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja. A házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét, értékelési módját a tantárgy előadója határozza meg. - Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és fe-lelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a konzultációkon; az értékelési elveket a tantárgy előadója határozza meg. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés A vizsga elemei: - szóbeli teljesítményértékelés a félév során elsajátított teljes tananyag vonatkozásában, a vizsgán elhang-zott kérdésekre történő válaszadás útján
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- szintfelmérő értékelés (1. ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 50%
- szintfelmérő értékelés (2. ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 10%
- Összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- szóbeli vizsga: 60%
- évközi eredmények beszámítása: 40%
- Összesen: 100%
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 60%-át elérje a hallgató.
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 90 |
Very good | 85–90 |
Good | 72,5–85 |
Satisfactory | 65–72,5 |
Pass | 50–65 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
- A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható vagy javítható. - Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
16 | |
34 | |
35 | |
35 | |
30 | |
150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|