Verziók
Szak: Marketing MSc 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat a marketingkommunikáció egyik kiemelt területével a rek-lámmal. A kreatív reklám és médiatervezés alapjainak és alapfogalmainak megismertetésén túl aktuális példá-kon keresztül bemutatásra kerül, hogy a jelenlegi reklámalkotók hogyan értelmezik és fogalmazzák meg reklám-üzeneteiket.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri marketingkommunikáció eszközeit
- Ismeri a kreatívitás pszichológiai megközelítését
- Ismeri a kreatív reklámalkotás folyamtát
- Ismeri a különböző reklám típusokat és jellemzőit
- Ismeri a kreatívitás és a reklám összekapcsolásának lehetőségeit
- Ismeri a mai korszerű médiatípusokat
- Ismeri a kreatív reklámkampány tervezés lényeges lépésit
- Átfogóan megismeri a reklámok osztályozását és a kreatív reklám elhelyezését a reklámok között
Képesség
- Képes megkülönböztetni a kreatív reklámot a többi reklám típustól
- Képes elemezni és értékelni a kreatív reklám főbb összetevőit
- Képes a kreatív reklámfolyamat elemzésére és értékelésére
- Elsajátítja a kreatív reklámtervezés elemeit és képes ezen elemek szintézisére
- Képes önállóan megalkotni egy kreatív reklámot a félévközi kreatív reklámtervezési feladat keretében
- Képes megfogalmazni és önálló véleményt alkotni a reklámokról
- Képes gondolatait rendezett formában írásban és prezentációban is kifejezni
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Önállóan és csapatban is dolgozik, miközben folyamatosan bővíti tudását
- Nyitott a korszerű technológiai eszközök használatára
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- Törekszik saját kreativitásának fejlesztésére és kiteljesítésére
- Nyitott a saját és mások ötleteinek elfogadására és integrálására a kreatív alkotófolyamtok mentén.
- Nyitott a sablonmentes megoldások irányába.
Önállóság és felelősség
- Önállóan elemzi és értékeli a kiválasztott reklámokat
- Nyitott a kreatív problémamegoldásra
- Önállóan és csapatban is képes dolgozni
- A problémamegoldás során elemzi és értékeli a rendelkezésre álló információkat és ennek segítségével többpólusú problémamegoldás irányába fejlődik tovább
- Médiatervezési döntéseket hoz
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket
- A kreatív reklámalkotás során a hallgatói csapat részeként együttműködik az alkotási folyamatban
- Elfogadja és integrálja ismereteibe mások véleményét, ötleteit
- Önálló ötleteket alkot és bemutatja azokat hallgató társainak.
Oktatásmódszertan
Előadások, és órai bemutatók, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata. Önállóan és csapatban készített feladatok, reklámelemzések és értékelések.
Tanulástámogató anyagok
- Veres I. (2018): Kreatív és médiatervezés
- Móricz É.-Téglássy T. (2002): Kreatív tervezés a reklámban
- Sas I (2007): Az ötletes reklám – Kommunikációs Akadémia
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli tanulmány – házi feladat - és az előadásokon tanúsított aktív részvétel alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) A vizsga elemei:] 1. írásbeli teljesítményértékelés
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítmény értékelés (házi feladat, aktív részvétel): : 15
- összesen:: 15
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- írásbeli vizsga:: 100
- évközi opcionális házi feladat és órai pontok:: 15
- összesen::
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírásnak nincs külön követelménye.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 85–89 |
Jó | 72,5–84 |
Közepes | 65–72 |
Elégséges | 50–64 |
Elégtelen | 49 |
Javítás és pótlás
TVSz. szerinti javítás és pótlás.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt órákon | 6 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 54 |
vizsgafelkészülés | 30 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 05.06-án. Érvényes 2024.05.06-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ modern értelmezése és a kommunikáció folyamata. Reklám hagyományos értelmezése és a reklámozás hazai helyzete; Pszichológia és reklám: ígéretek, csábítások és befolyásolás a reklámokban. |
2. | KREATIVITÁS TÖRTÉNETE és elméleti áttekintése. A kreativitás szerepe és feladata a vállalkozás marketing kampányaink a sikerében. A kreatív gondolkodás szociológiája. Kreatív reklám tervezés alapelvei és a tervezés folyamata. |
3. | KREATÍV REKLÁM és kreatív reklámalkotás folyamata. Nagy ötlet vagy nagy humbug? Fogyasztók a reklámok útvesztőjében: célcsoport-meghatározás, releváns és irreleváns információk a reklámevolúcióban. Siker kulcsa: befolyásolás, figyelemfelkeltés és kreativitás |
4. | KONCEPCIÓALKOTÁS, KÓDOLÁSI FOLYAMAT lényege és tartalma. Reklámkészítési szabályok és receptek Ogilvy szerint: szövegírás, szlogenek és reklámszövegek; kreatív reklám vetületei aktuális reklámokban. Kreativitás a reklám szép új világában. |
5. | MÉDIATERVEZÉS ELMÉLETE, feltételei, folyamata. A fogyasztói igényekre épülő média megjelenés. Reklámeszközök tulajdonsága és használata. Küzdelem a fogyasztó figyelméért: értelem vs. érzelem |
6. | MÉDIA ÉS REKLÁMKUTATÁS alapjai: reklám elő,- és utókutatás. Közönségmérés fontosabb kutatószámai. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Veres István | egyetemi adjunktus | veres.istvan@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.