Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 4
Szak: Közoktatási vezető szak (szakosító távoktatás)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
1.1 Megismertesse a kurzus hallgatóit a napjainkban formálódó digitális pedagógiai alapelvek elméleti hátterével, az új IKT eszközökkel, rendszerekkel, ezen keresztül bemutassa a Web 2.0 digitális környezet biztosította új digitális eszközöket és oktatás-módszertani lehetőségeket, valamint megismerkedhessenek ezek pedagógiai gyakorlatban is alkalmazható megoldási lehetőségeiről; 1.2 További célként fogalmazódik meg, hogy a képzés feltárja az atipikus tanulási formák különféle IKT-val támogatott tanulási környezeteit és alkalmazási repertoárját.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Tudatában van a digitális eszközök és oktatástechnológiai lehetőségek felhasználási területeivel.
- Ismeri és tudja alkalmazni a korszerű IKT-alapú interaktív online eszközöket az oktatásban.
Képesség
- Képes lesz olyan korszerű pedagógiai és technikai/technológiai ismeretek alkalmazására, melyek az köznevelési pedagógiai gyakorlat során valamint az oktatás tevékenységek során is jól alkalmazhatók.
- A kurzus hallgatói képessé válnak arra, hogy meglévő „analóg” hagyományos tartalmaikat, tananyagaikat, megújítsák, módosítsák, adaptálják digitális, online környezetre.
Attitűd
- Nyitott az új IKT-alapú online digitális platformok és eszközrendszerek nyomon követésére.
- Nyitott a legfrissebb és legújabb technológiai eszközök bevezetésére a tanítási folyamat támogatására.
- Nyitott az infokommunikációs ismeretei kölcsönös megosztására, a jó gyakorlatok kipróbálására.
Önállóság és felelősség
- Önállóan vezet be új digitális platformot, online eszközrendszer az oktatási gyakorlatába.
- Felelősséggel és tudatosan alkalmazza a bevált új technológia rendszereket, és továbbfejleszti azokat.
Oktatásmódszertan
A kontaktórákon szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Benedek András: Digitális pedagógia 2.0, Typotex Kiadó, Budapest, 2012.
- Dan Levy: ZOOM Tanterem, Módszertai kézikönyv a hatékony digitális oktatáshoz, Geopen, 2020
- Molnár György: Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fejlesztési lehetőségei In: Benedek András (szerk): Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben - Egyetemi jegyzet ISSN 1787-9655 Typotex Kiadó, Budapest, 2008. pp. 225-255
- Molnár, György(szerk.) ; Horváth, Cz. János; Lévai, Jenő ; Molnár, György: Oktatás és technológia, Budapest, Magyarország : Typotex Kiadó (2014) , 592 p
- Molnár, György: Korszerű technológiák az oktatásban, Budapest, Magyarország : BME Tanárképző Központ (2015) , 118 p. ISBN: 9789633132081
- Molnár, György ; Sik, Dávid ; Dr. Szűts, Zoltán: IKT alapú mobilkommunikációs eszközök és alkalmazások módszertani lehetőségei a felsőoktatásban, In: Mrázik, Julianna (szerk.) A tanulás új útjai, Budapest, Magyarország : Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2017) 639 p. pp. 285-297, 13 p.
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórán való 100%-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • központi feladatlap kitöltése a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 50
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 25
- online elektronikus ZH: 25
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 88– 94 |
Jó | 75– 87 |
Közepes | 62– 74 |
Elégséges | 50– 61 |
Elégtelen | 0- 49 |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
aktív részvétel a kontaktórákon | 8 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 72 |
házi feladatok elkészítése | 100 |
Összesen | 180 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Előadások témái | |
---|---|
1. | Digitális pedagógia elmélete és módszertani ajánlásai |
2. | Újmédia eszközrendszere, on-line interaktív rendszerek. |
3. | Digitális nemzedékek, digitális állampolgárság jelensége a XXI. században. |
4. | Digitális oktatási platformok, keretrendszerek (ZOOM, JITSI, TEAMS, DISCORD, TEAMLINK, MOODLE). |
5. | Interaktív on-line tesztrendszerek használata az oktatásban (MENTIMETER, KAHOOT, SLIDO, WORDWALL, LEARNINGAPPS, SOCRATIVE, KVÍZPART, QUIZZIZ, QUIZLET). |
6. | Elektronikus kommunikáció alapjai és formái a köznevelésben. |
7. | Jó gyakorlatok bemutatása a digitális és az atipikus tanulástámogatás területén. |
8. | Élménypedagógiai módszerek és digitális tananyagtartalmak készítése. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.