I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
ONLINE TOOLS FOR LEARNING SUPPORT
ID (subject code)
BMEGT51S587
Type of subject
contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
8
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
6
Subject Coordinator
Name
Dr. Tóth Péter
Position
professor
Contact details
toth.peter@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Mentor teacher programme from 2021/22/Term 2

Subject Role: Compulsory elective

Recommended semester: 4

Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2021/22/Term 2

Subject Role: Compulsory elective

Recommended semester: 4

Programme: Training school managers (specialization)

Subject Role: Compulsory elective

Recommended semester: 4

Direct prerequisites
Strong
• alapképzési vagy főiskolai szintű szakhoz (BA/BSC) kapcsolódó pedagógus munkakör betöltésére feljogosító oklevél és 3 év köznevelési intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) pedagógus munkakör betöltésére feljogosító oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 580515/8/2024 registration number. Valid from: 26.06.2024.

Objectives

1.1 Introduce the students of the course to the theoretical background of the digital pedagogical principles that are taking shape today, the new ICT tools and systems, and through this, to present the new digital tools and educational methodological possibilities provided by the Web 2.0 digital environment, and to learn about their solutions that can be applied in pedagogical practice; 1.2 Another objective is to explore the different ICT-supported learning environments and application repertoire of atypical learning forms.

Academic results

Knowledge
  1. Be aware of the uses of digital tools and educational technology opportunities.
  2. Know and be able to apply state-of-the-art ICT-based interactive online tools in education.
Skills
  1. You will be able to apply modern pedagogical and technical / technological knowledge that can be well applied during the pedagogical practice of general education as well as during educational activities.
  2. Course students will be able to renew, modify and adapt their existing "analog" traditional content and learning materials to a digital, online environment.
Attitude
  1. Open to monitoring of new ICT-based online digital platforms and tools.
  2. Open to introducing the latest and latest technological tools to support the teaching process.
  3. Open to the mutual sharing of infocommunications knowledge and the testing of good practices.
Independence and responsibility
  1. Independently introduce a new digital platform, a system of online tools into your educational practice.
  2. Responsibly and consciously apply proven new technology systems and further develop them.

Teaching methodology

Communication required in contact classes in writing and orally, use of IT tools and techniques, tasks prepared independently and in group work.

Materials supporting learning

  • Benedek András: Digitális pedagógia 2.0, Typotex Kiadó, Budapest, 2012.
  • Dan Levy: ZOOM Tanterem, Módszertai kézikönyv a hatékony digitális oktatáshoz, Geopen, 2020
  • Molnár György: Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fejlesztési lehetőségei In: Benedek András (szerk): Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben - Egyetemi jegyzet ISSN 1787-9655 Typotex Kiadó, Budapest, 2008. pp. 225-255
  • Molnár, György(szerk.) ; Horváth, Cz. János; Lévai, Jenő ; Molnár, György: Oktatás és technológia, Budapest, Magyarország : Typotex Kiadó (2014) , 592 p
  • Molnár, György: Korszerű technológiák az oktatásban, Budapest, Magyarország : BME Tanárképző Központ (2015) , 118 p. ISBN: 9789633132081
  • Molnár, György ; Sik, Dávid ; Dr. Szűts, Zoltán: IKT alapú mobilkommunikációs eszközök és alkalmazások módszertani lehetőségei a felsőoktatásban, In: Mrázik, Julianna (szerk.) A tanulás új útjai, Budapest, Magyarország : Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2017) 639 p. pp. 285-297, 13 p.

General Rules

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő központi teszt kitöltésével.

Performance assessment methods

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórán való 100%-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • központi feladatlap kitöltése a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése.

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 50
  • részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 25
  • online elektronikus ZH: 25
  • összesen: 100

Percentage of exam elements within the rating

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

-

Issuing grades

%
Excellent 95-100
Very good 88– 94
Good 75– 87
Satisfactory 62– 74
Pass 50– 61
Fail 0- 49

Retake and late completion

A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
aktív részvétel a kontaktórákon 8
felkészülés a teljesítményértékelésre 72
házi feladatok elkészítése 100
Összesen 180

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 03.06.2024.

Topics covered during the term

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:

Lecture topics
1. Digital pedagogy theory and methodological recommendations
2. New media tool system, online interactive systems.
3. Digital generations, the phenomenon of digital citizenship in the 21st century. century.
4. Digital educational platforms, frameworks (ZOOM, JITSI, TEAMS, DISCORD, TEAMLINK, MOODLE).
5. Use of interactive on-line test systems in education (MENTIMETER, KAHOOT, SLIDO, WORDWALL, LEARNINGAPPS, SOCRATIVE, QUIZPART, QUIZZIZ, QUIZLET).
6. Basics and forms of electronic communication in public education.
7. Presentation of good practices in the field of digital and atypical learning support.
8. Creation of experiential pedagogic methods and digital curriculum content.

Additional lecturers

Name Position Contact details

Approval and validity of subject requirements