Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Objectives
The aim of the course: to revive, systematize and summarize students' psychological knowledge in terms of men-toring.
Learning outcomes
Knowledge
- practicing the creative use of psychological knowledge in monitoring, evaluation, and development.
- Social influences: persuasion, influence, self-recognition and use of collaboration.
Ability
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Dr. Tóth László: Pszichológia a tanításban, Pedellus Könyvkiadó, 2000.
- N. Kollár Katalin és Szabó Éva (szerk.): Pszichológia pedagógusoknak, Osiris kiadó, 2004, 640 p.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív rész-vétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
6 | |
24 | |
60 | |
90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | Az ifjúkor pszichológiája, a megfigyelés pszichológiai sajátosságai, A tanári szerep, a befolyásolás, meggyőzés és társas hatások elemzése |
2. | A tanulási - tanítási folyamat vezetése, az együttműködés és a pszichológiai hatékonyság összefüggései. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|