Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
VÁLLALATÉRTÉKELÉS
Azonosító
BMEGT35M109
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
Félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Bethlendi András
Beosztása
docens
Email címe
bethlendi.andras@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Pénzügyek Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol-ENG
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől ŐSZI kezdés

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől TAVASZI kezdés

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy bevezetést kínáljon az üzleti értékelés alapvető megközelítései és módszerei közé. Bemutatjuk az egyes módszerek legfontosabb kihívásait és korlátait is. A résztvevők megismerhetik mind a jövedelem (cash flow), mind szorzószámos és eszközalapú megközelítéseket. Felülvizsgálják a pénzügyi elemzés és tervezés folya-matát és szabályait, valamint a tőkeköltség becslésének szabályait. Kitérünk a speciális értékelési feladatok, valamint a kedvezmények és a díjak alkalmazásának egyedi kihívásaira is. A tantárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek a napi értékelési feladatok megoldására a megszerzett ismeretek felhasználásával.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. az üzleti értékelés céljait és eszközkészletét,
  2. a pénzügyi kimutatások elemzésének és előrejelzésének módszereit,
  3. a tőkebecslési technikák költségeit,
  4. a különböző értékelési feladatok egyedi kihívásait,
  5. az üzleti értékelés folyamatát és kritikus lépéseit.
Képesség
  1. önállóan megtervezni, megszervezni és elvégezni a tanulás folyamatát,
  2. megtalálni és áttekinteni a tárgy releváns irodalmát,
  3. kritikus megközelítést alkalmazni és szűrni a rendelkezésre álló információkat,
  4. a pénzügyi és értékelési modellek közötti kapcsolatokat azonosítani,
  5. elvégezni a támogatási döntéshozatalhoz szükséges számításokat.
Attitűd
  1. nyitott a pénzügyi innovációk áttekintésére és adaptálására,
  2. együttműködik diáktársaival és oktatóival a tanulási folyamat során,
  3. szívesen bővíti tudását,
  4. profitál az informatikai berendezések és eszközök nyújtotta lehetőségekből
Önállóság és felelősség
  1. nyitott a jól megalapozott kritika befogadására,
  2. együttműködik a diákjaival a feladatok megoldása során,
  3. képes döntéseket hozni magáról,
  4. jól megalapozott ítéleteket hoz a döntési folyamat során,
  5. jól áttekinti felelősségének fontosságát, és megbecsüli döntéseinek következményeit.

Oktatásmódszertan

Előadások, írásbeli és szóbeli kommunikáció, informatikai eszközök és technikák használata, választható feladatok egyedül és csoportosan. A hallgatóknak az órákra magával kell hozniuk és használniuk kell laptopjukat, melyen a Microsoft Office (2013-as vagy újabb verziójú) fut.

Tanulástámogató anyagok

  • Koller, Tim – Goedhart, Marc – Wessels, David (2020): Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies (Wiley Finance) 7th Edition, Wiley
  • Damodaran, Aswath (2012): Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset, 3rd Edition, Wiley
  • Damodaran, Aswath (2018): Dark Side of Valuation, The: Valuing Young, Distressed, and Complex Busi-nesses: Valuing Young, Distressed, and Complex Businesses 3rd Edition, Pearson FT Press
  • Pratt, Shannon P. (2008): Valuing a Business: The Analysis and Appraisal of Closely Held Companies (McGraw-Hill Library of Investment and Finance), 5th Edition, McGraw-Hill Education

Általános szabályok

A 2.2. pontban leírt tanulási eredmények értékelése. Két írásbeli félévközi teszten alapul, melyek 50-50%-ban számítanak bele az értékelésbe.

Teljesítményértékelési módszerek

Írásbeli félévközi és félév végi tesztek alapján.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Félévközi teszt: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: 0

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 91-100
Jeles 87–90
75–86
Közepes 63–74
Elégséges 50–62
Elégtelen <50

Javítás és pótlás

Az írásbeli vizsgák a rendes vizsgaidőszak kezdete előtt egy alkalommal egyben megismételhetők.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
kontaktórákon való részvétel 56
házi feladatok 40
felkészülés a tesztre 54
Összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 03.04-én. Érvényes 2024. 03.04-től.

A félévben sorra vett témák

Subject includes the topics detailed in the course syllabus to ensure learning outcomes listed under 2.2. can be achieved. Timing of the topics will be arranged by the calendar or other circumstances in each semester.

Előadások témái
1. 1. Introduction into business valuation, Value vs price

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Péter Juhász, PhD, CFA óraadó oktató

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Pénzügyek Tanszék vezetője hagyja jóvá.