Versions
I. COURSE DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
Course name
PRACTICE OF SCHOOL ADMINISTRATION
Course code
BMEGT51S234
Course type
contact hour
Kurzustípusok és óraszámok
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
4
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
3
Course leader
Name
Dr. Tóth Péter
Position
professor
Email adress
toth.peter@gtk.bme.hu
Organizational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of teaching
magyar - HU
Curriculum role of the subject, recommended semester
Pre-requisites
strong
None
weak
None
paralell
None
exclusive
None
A tantárgyleírás érvényessége
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a közoktatás irányításának feladat- és hatáskörét
- Ismeri a köznevelési intézményeket fenntartók feladat- és hatáskörét
- Ismeri a köznevelési intézmények tanügyigazgatási feladatait.
- Ismeri a tanuló jogokat és kötelezettségeket
Ability
- Képes egy köznevelési intézmény jogszerű működtetésére.
- Képes egy köznevelési intézmény szabályzatainak megalkotására.
- Képes a tanulói jogok és kötelezettségek érvényre juttatására
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Dr. Bosch Márta: Tanügyigazgatási és munkajogi ismeretek jegyzet, BME APPI MPT, Budapest 2019
General Rules
A 3.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tréningen tanúsított aktív részvétel
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréningen óraszámának 100 %-os teljesítése aktív részvétel mellett. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line írásbeli vizsga –tesz feladatsor a MOODLE rendszeren keresztül
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- :
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
érdemjegy megállapítás
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
4 | |
8 | |
10 | |
33 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A tanügyigazgatás ismeretkörébe tartozó fogalmak egységes használata. |
2. | Szituációs gyakorlatok az alábbi témákban: beírási napló vezetése, tanügyigazgatási határozatok, tanulói/szülői észrevétel, panasz kezelése, oktatási ombudsmanhoz érkezett jogesetek megoldása |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|