I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZAKDOLGOZAT I.
Azonosító
BMEGT51A575
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
0
Laboratórium
20
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Szakoktató BSc - Műszaki szakoktató specializáció (2021/22/1 félévtől)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 5

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.06.26.) az 580515/8/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.06.26-től.

Célkitűzések

A kurzus célja, hogy segítse a hallgatót választott témájához kapcsolódó szakirodalmi források gyűjtésében, elemzésében, a kutatási stratégia koncepcionálásában és a záródolgozat első részének elkészítésében.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. 1. Ismeri a pedagógiai kutatás eszközeit, a kutatási stratégiákat.
  2. 2. Ismeri a tudományos művek formai és tartalmi kritériumait.
  3. 3. Ismeri a tudományos szakmai fogalomkészletet.
Képesség
  1. 1. Képes önálló kérdésfelvetés megfogalmazására.
  2. 2. Képes írásban igényes és hiteles tudományos művet létre hozni.
  3. 3. Képes a szakirodalom elemzésére és kisebb empirikus vizsgálat végrehajtására.
Attitűd
  1. 1. Nyitott a szakterületéhez kapcsolódó módszertani tudás bővítésére..
  2. 2. Motivált a megszerzett tudás alkalmazására..
  3. 3. Befogadó az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
  1. 1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
  2. 2. Felelősen és önállóan old meg kutatási feladatokat.
  3. 3. Együttműködő a kutatásban résztvevőkkel.

Oktatásmódszertan

Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • 1. Csíkos Csaba (2020): A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai. ELTE Eötvös Kiadó. ISBN 978-963-489-248-9
  • 2. A tanszék honlapjáról elérhető záródolgozat elkészítését támogató anyagok.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során elkészített kutatási anyagok eredménye alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. részteljesítmény értékelés (Forrásgyűjtés, 20 %), 2. részteljesítmény értékelés (Források elemzése, 30%), 3. részteljesítmény értékelés (Dolgozat első részének elkészítése, 50%).

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. részteljesítmény értékelés (Forrásgyűjtés): 20
  • 2. részteljesítmény értékelés (Források elemzése): 30
  • 3. részteljesítmény értékelés (Dolgozat első részének elkészítése): 50
  • Összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 88-94
76-87
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 20
házi feladatra felkészülés 80
egyéb felkészülés 50
Összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. A szakdolgozati munka tématervének elkészítése.
2. Források gyűjtése.
3. A források elemzése.
4. A szakdolgozat első részének elkészítése.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Tóth Péter toth.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu
Dr. Benedek András benedek.andras@gtk.bme.hu
Dr. Kálmán Anikó kalman.aniko@gtk.bme.hu
Dr. Bükki Eszter bukki.eszter@gtk.bme.hu
Dr. Berzsenyi Emese berzsenyi.emese@gtk.bme.hu
Dr. Kattein-Pornói Rita kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu
Dr. Szandi-Varga Péter szandi-varga.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kata János kata.janos@gtk.bme.hu
Manojlovics Heléna manojlovics.helena@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.