Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Diplomatervezés
Azonosító
BMEGT35M112
A tantárgy jellege
kontaktóra nélküli tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
12
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
15
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Bethlendi András
Beosztása
docens
Email címe
bethlendi.andras@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Pénzügyek Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
English (EN)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
none
Gyenge
none
Párhuzamos
none
Kizáró feltételek
failed Project work
A tantárgyleírás érvényessége

Célkitűzések

A Diplomatervezés tárgy célja annak bizonyítása, hogy a hallgató elsajátította a program által kínált ismereteket, képes a tanult fogalmak és struktúrák szerint gondolkodni, és alkalmazni tudja a tanult módszereket. A szakdolgozatban a hallgatók bemutatják a programban elsajátított ismeretek kritikus alkalmazását, valamint problémafelismerési és -megoldási képességüket. A szakdolgozatban tanult tárgyakhoz rendelt témakörökben egy általános vagy konkrét életszerű problémát kell kidolgozni, hogy a hallgató a dolgozat végén kellően megalapozott megoldási javaslattal álljon elő.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismeri a pénzügyi területek alapfogalmait, ismereteit és fő összefüggéseit.
  2. A hallgató ismeri a kutatáshoz vagy tudományos munkához szükséges, széles körben alkalmazható problémamegoldó technikákat.
Képesség
  1. A hallgató képes a megszerzett tudás alkalmazására és gyakorlati hasznosítására, a problémamegoldó technikák felhasználására.
  2. A hallgató képes műszaki-gazdasági döntés-előkészítési feladatok elvégzésére és döntéshozatalra.
  3. A hallgató képes helytálló bírálat vagy vélemény megfogalmazására, döntéshozásra, következtetések levonására.
  4. A hallgató képes a szervezeti működés, illetve a gazdálkodás pénzügyi, jövedelmezőségi és hatékonysági mutatóinak javítására.
Attitűd
  1. A hallgatót jellemzi az önművelésre, önfejlesztésre, a saját tudás magasabb szintre emelésére való törekvés.
  2. A hallgatót jellemzi a sikerorientált beállítódás, az intuíció és módszeresség.
  3. A hallgatót jellemzi a fejlett analizáló és szintetizáló képesség.
  4. A hallgatót jellemzi az erős etikai tartás, a kritikai és önkritikai érzék egyensúlya a döntéshozatal során.
Önállóság és felelősség
  1. A hallgatótól elvárható a jó kommunikációs, érveléstechnikai készség.
  2. A hallgatótól elvárható a problémafelismerő és -megoldó készség.
  3. A hallgatótól elvárható az önálló információkeresési, -feldolgozási képesség.
  4. A hallgatótól elvárható a környezettel szembeni érzékenység.
  5. A hallgatótól elvárható a kezdeményezés, személyes felelősségvállalás és döntéshozatal.

Oktatásmódszertan

A tanulmányi munka feladatkiírásból, konzultációkból, dolgozatírásból és szóbeli beszámolóból áll.

Tanulástámogató anyagok

  • A dolgozatírásra vonatkozó szabályok, útmutatók a gtk.bme.hu, illetve az edu.gtk.bme.hu oldalon kerülnek közzétételre. A kutatómunkához szükséges szakirodalmi és további ismeretszerzési lehetőségek kijelölése és összegyűjtése a konzultációk és önálló munka keretében történik.
  • The rules and guidelines for thesis writing are published on gtk.bme.hu and edu.gtk.bme.hu. The selection and collection of literature and additional knowledge acquisition opportunities necessary for the research takes place in the framework of consultations and independent work.

Általános szabályok

A tárgyban nyújtott teljesítmény értékelése az egész féléves munka (konzultációk, szóbeli beszámoló) és annak kimenete (dolgozat) alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A témavezetőtől a hallgató folyamatos visszajelzést kap a konzultáció és a szóbeli beszámoló keretén belül a bemutatott munkájáról és annak részeredményeiről. Amennyiben a hallgató részt vett az előírt mennyiségű konzultáción és azt megfelelően dokumentálta, továbbá teljesítette a szóbeli beszámolási kötelezettséget, a féléves munka eredményéről a következő pontban részletezett módon a témavezető dönt.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Konzultációkon való részvétel, azokra való felkészültség: 15
  • Szóbeli beszámolón nyújtott teljesítmény, arra való felkészültség: 5
  • Beadott dolgozat kiadott szabályzatnak való megfelelése: 10
  • Beadott dolgozat szakmai tartalma, színvonala: 70

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -:

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

TVSZ szerint.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 90-100
Jeles 87-89
75-86
Közepes 62-74
Elégséges 50-61
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A javításra és pótlásra nincs lehetőség.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
Konzultációkon való részvétel, azokra való felkészültség 40
Önálló kutatás 300
Részvétel a szóbeli beszámolón, az arra való felkészülés 10
Dolgozat megírása 100

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 03.04-én. Érvényes 2024. 03.04-től.

A félévben sorra vett témák

A választott témához hozzárendelt témavezetővel kerül meghatározásra.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Szallerné Sereg Nikolett egyetemi tanársegéd, témacsoport adminisztrátor sereg.nikolett@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Pénzügyek Tanszék vezetője hagyja jóvá.