Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Francia szaknyelvi középfokú szintre hozó - B2
Azonosító
BMEGT60W40F
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Seidl Péch Olívia Zita
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
seidl-pech.olivia@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
francia-FR
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to B2 level
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.11.29.) az 580884/8/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.11.29-től.

Célkitűzések

A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik B2 szintű szaknyelvi nyelvhasználatot fejlesztő (kredites) tantárgyat szeretnének felvenni, de ehhez még nyelvi fejlesztésre van szükségük, mert valamelyik készségterületen még bizonytalanok. A tantárgy célja, hogy a hallgatók nyelvi kompetenciái erősödjenek, bátrabban használják az idegen nyelvet, és hogy megalapozzuk a szakmai vagy tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvhasználatukat. Ezért kiemelten fejlesztjük a hallgatók szóbeli készségeit, nagy szerephez jut a szókincsbővítés, rendszerezzük a B2 szintű kommunikációhoz szükséges nyelvtani szerkezeteket, figyelembe véve a résztvevők szükségleteit. Kiemelt cél, hogy a tantárgy elvégzése után a hallgatók valamelyik B2-es szintű szaknyelvi kredites kurzusunkban tudják folytatni a tanulmányaikat.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató rendelkezik azokkal a nyelvi-strukturális ismeretekkel, amelyek a B2 szintű kommunikációhoz szükségesek,
  2. • ismeri a célkultúra tagjaival való kapcsolattartáshoz, valamint a véleménykifejtéshez szükséges jellegzetes nyelvi eszközöket, kifejezéseket.
Képesség
  1. • Megérti az összetettebb, konkrét vagy elvont témájú írott és hallott szövegek (leírások, beszámolók, interjúk, beszélgetések) fő gondolatmenetét, lényeges információit,
  2. • képes jegyzetek, vázlatok készítésére,
  3. • ki tudja fejezni érzéseit és véleményét a tárgyalt témával kapcsolatban,
  4. • képes részt venni a szakmai érdeklődésével és a tanulmányaival kapcsolatos kommunikációban,
  5. • rendelkezik a szakmai terminológia gyűjtéséhez tartozó alapstratégiákkal,
  6. • az írásbeli és a szóbeli kommunikációban a B2 szintnek megfelelő nyelvi struktúrákat alkalmazza.
Attitűd
  1. • A hallgató nyitott a magyartól eltérő és a célnyelvi kultúrák sajátosságainak megismerésére,
  2. • nyitott a más kultúrák tagjaival való kapcsolatfelvételre, kapcsolattartásra,
  3. • törekszik a hiányosságai pótlására.
Önállóság és felelősség
  1. • A hallgató tisztában van erősségeivel és hiányosságaival,
  2. • rendelkezik olyan stratégiákkal, melyek segítségével akár önállóan is fejlesztheti, karbantarthatja nyelvtudását.

Oktatásmódszertan

Kooperatív oktatási módszerek, csoportmunka, pármunka, önálló munkaformák váltogatva írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, projektfeladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • A hallgatók szükségleteihez igazodó B2 szintű anyagok (írott szövegek, hanganyagok, videók). - B2-level materials (written and audio materials, videos) adjusted to the needs of the students.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

Folyamatos teljesítményértékelés: házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 96-100
Jeles 89-95
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.11.06-án. Érvényes 2023.11.06-tól.

A félévben sorra vett témák

A kurzus során elsősorban általános témájú, aktuális, a hallgatók élethelyzetéhez és érdeklődéséhez igazodó anyagokkal dolgozunk: pl. egyetemi tanulmányok, életpályák, élethelyzetek, a célnyelvi kultúra néhány aspektusa, környezetünk.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.