Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik B2 szintű szaknyelvi nyelvhasználatot fejlesztő (kredites) tantárgyat szeretnének felvenni, de ehhez még nyelvi fejlesztésre van szükségük, mert valamelyik készségterületen még bizonytalanok. A tantárgy célja, hogy a hallgatók nyelvi kompetenciái erősödjenek, bátrabban használják az idegen nyelvet, és hogy megalapozzuk a szakmai vagy tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvhasználatukat. Ezért kiemelten fejlesztjük a hallgatók szóbeli készségeit, nagy szerephez jut a szókincsbővítés, rendszerezzük a B2 szintű kommunikációhoz szükséges nyelvtani szerkezeteket, figyelembe véve a résztvevők szükségleteit. Kiemelt cél, hogy a tantárgy elvégzése után a hallgatók valamelyik B2-es szintű szaknyelvi kredites kurzusunkban tudják folytatni a tanulmányaikat.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató rendelkezik azokkal a nyelvi-strukturális ismeretekkel, amelyek a B2 szintű kommunikációhoz szükségesek,
- • ismeri a célkultúra tagjaival való kapcsolattartáshoz, valamint a véleménykifejtéshez szükséges jellegzetes nyelvi eszközöket, kifejezéseket.
Képesség
- • Megérti az összetettebb, konkrét vagy elvont témájú írott és hallott szövegek (leírások, beszámolók, interjúk, beszélgetések) fő gondolatmenetét, lényeges információit,
- • képes jegyzetek, vázlatok készítésére,
- • ki tudja fejezni érzéseit és véleményét a tárgyalt témával kapcsolatban,
- • képes részt venni a szakmai érdeklődésével és a tanulmányaival kapcsolatos kommunikációban,
- • rendelkezik a szakmai terminológia gyűjtéséhez tartozó alapstratégiákkal,
- • az írásbeli és a szóbeli kommunikációban a B2 szintnek megfelelő nyelvi struktúrákat alkalmazza.
Attitűd
- • A hallgató nyitott a magyartól eltérő és a célnyelvi kultúrák sajátosságainak megismerésére,
- • nyitott a más kultúrák tagjaival való kapcsolatfelvételre, kapcsolattartásra,
- • törekszik a hiányosságai pótlására.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató tisztában van erősségeivel és hiányosságaival,
- • rendelkezik olyan stratégiákkal, melyek segítségével akár önállóan is fejlesztheti, karbantarthatja nyelvtudását.
Oktatásmódszertan
Kooperatív oktatási módszerek, csoportmunka, pármunka, önálló munkaformák váltogatva írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, projektfeladatok.
Tanulástámogató anyagok
- A hallgatók szükségleteihez igazodó B2 szintű anyagok (írott szövegek, hanganyagok, videók). - B2-level materials (written and audio materials, videos) adjusted to the needs of the students.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
Folyamatos teljesítményértékelés: házi feladatok, órai szóbeli feladatok, kisebb dolgozatok.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Feladatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 27 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.11.06-án. Érvényes 2023.11.06-tól.
A félévben sorra vett témák
A kurzus során elsősorban általános témájú, aktuális, a hallgatók élethelyzetéhez és érdeklődéséhez igazodó anyagokkal dolgozunk: pl. egyetemi tanulmányok, életpályák, élethelyzetek, a célnyelvi kultúra néhány aspektusa, környezetünk.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.