Célkitűzések
Az előadássorozat célja, hogy megismertesse a külföldi hallgatókat a magyar emberek történelmi, kulturális örökségével, hagyományaival, valamint az ország természeti adottságaival és földrajzi sajátosságaival. Ahhoz, hogy a hallgatók jobban megértsék a mai magyar politikai és gazdasági viszonyokat, az előadás mélységeiben foglalkozik Ma-gyarország történelmével, a magyarok 896-os Kárpát-medencébe történő érkezésétől napjainkig.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató megismerkedik a magyarországi főbb adatokkal és tényekkel (pl. nemzeti szimbólumok, lakosság, nyelv, vallás, pénznem, hungarikumok, földrajzi elhelyezkedés, gazdasági jellemzők).
- Ismeri az ország főbb városait és domborzatának jellemzőit.
- Megismerkedik a magyar politikai rendszerrel (pl. a miniszterelnök, az államfő és a parlament szerepe, az alkotmánybíróság, a választási rendszer).
- Megérti a magyar társadalom legégetőbb problémáit (egyenlőtlenség, népességfogyás, nagycsalád, munkanélküliség, szegénység, etnikum és kisebbség).
- •Betekintést nyer a magyar néphez kötődő építészeti stílusokba, film- és művészeti alkotásokba, vallási és kulturális hagyományokba, népszokásokba
Képesség
- A saját kultúráját a magyar kultúrával összevetve a hallgató meglátja benne a hasonlóságokat és különbségeket.
- Kronologikusan el tudja helyezni a főbb történelmi eseményeket és logikus következtetéseket tud levonni belőlük a jelenlegi társadalmi, politikai, és gazdasági helyzetre vonatkozólag.
Attitűd
- A kurzus során elsajátított tudást igyekszik tovább bővíteni és a történelmi, kulturális helyeket felkeresve személyes tapasztalatot is gyűjteni.
- Törekszik elfogadni a számára szokatlannak tűnő népi hagyományok (pl. busójárás) mögött rejlő, az ősi magyar kultúra gyökereihez visszanyúló jelentéstartalmakat.
- Nyitottabbá válik a magyar nyelv és kultúra iránt.
Önállóság és felelősség
- A magyar kulturális sajátosságokkal felvértezve a külföldi hallgató könnyebben tud együttműködni a magyar hallgatókkal, oktatókkal.
Oktatásmódszertan
A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, hogy elősegítsük a különböző kultúrákból szár-mazó résztvevők ismerkedési lehetőségét. Ezzel fejlesztjük a tolerancia, a befogadás és elfogadás szintjét.
Tanulástámogató anyagok
- A témák feldolgozásához előkészített videós és írott anyagok, internetes források. - Video and written materials, internet sources to be used for the various topics.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 86-95 |
Jó | 71-85 |
Közepes | 61-70 |
Elégséges | 50-60 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact-hour classes | 42 |
preparation for practice sessions | 18 |
preparation for qualification procedures | 10 |
preparation of home assignments | 30 |
autonomous learning based on material | 30 |
preparation for tests | 20 |
total | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.