Célkitűzések
A tantárgy célja: a.) a pedagógus minősítési rendszer funkciójának, folyamatának és keretrendszerének megismertetése, valamint a portfolió készítés elsajátítása b.) a humán erőforrás fejlesztés funkciójának, a köznevelésben alkalmazható módszereinek megismertetése, a köznevelés rendszerében adott karrier-utak feltárása, karrierterv készítés megismerése.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a HR stratégia fogalmát, főbb elemeit
- Ismeri a személyzetfejlesztési módszereit.
- Ismeri az egyéni karrier-utak tervezését
- Ismeri a pedagógus minősítés jogszabályi hátterét, keretrendszerét
- Ismeri a portfolió szerepét a pedagógus minősítési folyamatában
Képesség
- Képes egy köznevelési intézmény HR tevékenységének ellátására
- Képes pedagógus portfoliót készíteni
- Képes egyéni karrier-út tervezésre
- Képes a teljesítményértékelés területére adaptálni a jó gyakorlatokat
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Dr. Kapa Mátyás: Emberi erőforrás fejlesztése és minősítése (jegyzet), BME Műszaki Pedagógiai Tanszék, Budapest 2019
- 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
- 2012. évi I. tv. a munka törénykönyvéről
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt három házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a konzultációs órák 80 %-án való aktív részvétel. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. Szóbeli vizsga
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- szóbeli vizsga: 100%
- összesen: 100%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Érdemjegy-megállapítás
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87–100 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
Vizsgára felkészülés | |
egyéb felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A HR stratégia fogalma, főbb elemei, kiemelten a személyzetfejlesztés. |
2. | A személyzetfejlesztés fogalma, alapkérdései. A személyzetfejlesztési stratégia.. |
3. | A személyzetfejlesztési módszerei. Az egyéni karrier-utak tervezése. Karrier lehetőségek. |
4. | Képzés és/vagy fejlesztés értelmezése, lehetőségei. |
5. | A modern HR menedzsment jellegzetességei. HR audit, szervezetfejlesztés. |
6. | A pedagógus életpálya modell célja, funkciója, az életpálya fokozatai. |
7. | A pedagógus minősítés jogszabályi háttere, folyamata és a pedagógus minősítés keretrendszere. |
8. | Kompetencia alapú tanárképzés, és a kompetencia alapú tanári minősítés keretrendszere. |
9. | A portfolió szerepe a pedagógus minősítési folyamatban. |
10. | A pedagógus teljesítményértékelés terén megvalósult „jó gyakorlatok” esetpéldái. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.