Versions
Department of Technical Education
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a HR stratégia fogalmát, főbb elemeit
- Ismeri a személyzetfejlesztési módszereit.
- Ismeri az egyéni karrier-utak tervezését
- Ismeri a pedagógus minősítés jogszabályi hátterét, keretrendszerét
- Ismeri a portfolió szerepét a pedagógus minősítési folyamatában
Ability
- Képes egy köznevelési intézmény HR tevékenységének ellátására
- Képes pedagógus portfoliót készíteni
- Képes egyéni karrier-út tervezésre
- Képes a teljesítményértékelés területére adaptálni a jó gyakorlatokat
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Dr. Kapa Mátyás: Emberi erőforrás fejlesztése és minősítése (jegyzet), BME Műszaki Pedagógiai Tanszék, Budapest 2019
- 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
- 2012. évi I. tv. a munka törénykönyvéről
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt három házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a konzultációs órák 80 %-án való aktív részvétel. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. Szóbeli vizsga
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- :
Proportion of examination elements in the rating
- szóbeli vizsga: 100%
- összesen: 100%
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Érdemjegy-megállapítás
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87–100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
8 | |
16 | |
6 | |
30 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A HR stratégia fogalma, főbb elemei, kiemelten a személyzetfejlesztés. |
2. | A személyzetfejlesztés fogalma, alapkérdései. A személyzetfejlesztési stratégia.. |
3. | A személyzetfejlesztési módszerei. Az egyéni karrier-utak tervezése. Karrier lehetőségek. |
4. | Képzés és/vagy fejlesztés értelmezése, lehetőségei. |
5. | A modern HR menedzsment jellegzetességei. HR audit, szervezetfejlesztés. |
6. | A pedagógus életpálya modell célja, funkciója, az életpálya fokozatai. |
7. | A pedagógus minősítés jogszabályi háttere, folyamata és a pedagógus minősítés keretrendszere. |
8. | Kompetencia alapú tanárképzés, és a kompetencia alapú tanári minősítés keretrendszere. |
9. | A portfolió szerepe a pedagógus minősítési folyamatban. |
10. | A pedagógus teljesítményértékelés terén megvalósult „jó gyakorlatok” esetpéldái. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|