Objectives
Students gain up-to-date, practical knowledge about product policy decisions that focus on consumer needs, and the activities and methods of decisions that affect brand management.
Academic results
Knowledge
- The student gets acquainted with the basics of product and brand management specialties organically related to the field of marketing, their limits and requirements, data collection methods, ethics and methods of teamwork.
Skills
- The student becomes able to acquire new knowledge through the experiential solution of practical problems, is able to initiate, compile and implement projects in teamwork, primarily in a multidisciplinary environment.
Attitude
- By mastering the topics, the student approaches a design process in a market, environment and customer-oriented way. The student becomes open to passing on his own knowledge to his co-workers.
Independence and responsibility
- By successfully completing the course, you will be prepared to coordinate product development and branding processes at the company level.
Teaching methodology
Lectures, independent and group work.
Materials supporting learning
- Bíró-Szigeti Szilvia: Termék- és márkamenedzsment. Oktatási segédanyag. 2019.
- Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék: Marketing – Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, 2017
- Letölthető anyagok: https://edu.gtk.bme.hu weboldalon
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik.
Performance assessment methods
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így elméleti témákhoz kapcsolódó problémafelismerő és -megoldó feladatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
Percentage of exam elements within the rating
- Írásbeli vizsga: 100
- Összesen: 100
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 95-100 |
Very good | 87–94 |
Good | 75–86 |
Satisfactory | 63–74 |
Pass | 50–62 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
vizsgafelkészülés | 78 |
összesen | 90 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 09.10.2023.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Termék- és márkapolitika marketingfelfogása. |
2. | Piacelemzés. |
3. | Termék életgörbe. |
4. | Új termék fejlesztése és piaci bevezetése. |
5. | Márkamenedzsment. |
6. | Termék- és márkastratégiai döntéseket támogató eszközök. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|