Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
2 A tárgy oktatásának célja: a szakértői/vizsgaelnöki és szaktanácsadói tevékenység jelentőségének megismerése, a jelenleg hatályban lévő jogszabályok ismerete és problémamegoldásban való alkalmazása, a szakértői és szaktanácsadói tevékenység azonosságainak és különbségeinek megismerése, a szakértői és szaktanácsadói tevékenység módszereinek alkalmazása a csoportfoglalkozáson, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvénnyel és végrehajtási rendelettel összhangban kiadásra kerülő szakértői/vizsgaelnöki rendelet koncepciójának megismerése.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a szakértői tevékenységre vonatkozó jogszabályi hátteret
- Ismeri a szaktanácsadói tevékenységre vonatkozó jogszabályi hátteret
- Ismeri a szakértőik szerepét a pedagógus minősítési eljárásban.
- Ismeri a szaktanácsadói és szakértői tevékenység módszertanát
Képesség
- Képes egy pedagógus minősítési folyamatban szakértőként közreműködni.
- Képes a pedagógussal szaktanácsadóként együttműködni
- Képes a önreflexióra, támogató magatartásra
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végig gondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- 2011. évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről
- 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet
- A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
Általános szabályok
1. A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 2. Részteljesítmény-értékelés : a tréningfoglalkozás óráin 100-os aktív részvétel értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line vizsga (teszt) a MOODLE rendszer felületén
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87–100 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
vizsgára felkészülés | |
egyéb felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Szakértés/szaktanácsadás kialakulásának, átalakulásának rövid történeti áttekintése. |
2. | Szakértői/szaktanácsadói tevékenység alapelvei, követelményei, folyamata. |
3. | A köznevelési szakértői névjegyzék, a névjegyzékre való felkerülés módja. |
4. | Hogyan lehet a pedagógus szaktanácsadó, milyen szakmai szolgáltatásokban szerepelhet? |
5. | A szakértői vizsgálat munkafázisai, ezek jellemzése. |
6. | Kulcs-eseménynaptár készítése egy szakértői tevékenységre. |
7. | Esettanulmányok feldolgozása. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.