Programme: Teacher of Engineering (4 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Programme: Teacher of Economics (4 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to support the student's independent research work. Complete your senior thesis by the end of the semester and be ready to present your results and defend your work. The course offers the opportunity to develop foreign language competencies through the analysis of literature and the presentation of research results.
Academic results
Knowledge
- Knows pedagogical research tools and research strategies.
- Knows the form and content criteria of scientific works.
- Knows the set of scientific professional concepts.
Skills
- Able to formulate independent questions.
- Able to create a demanding and authentic scientific work in writing.
- Able to analyze the literature and carry out a small empirical study.
- Ability to analyze foreign language literature and present research results.
Attitude
- Opened to expanding his methodological knowledge related to his field of expertise.
- Motivated to apply the acquired knowledge.
- Receptived to the use of information technology tools.
- Az analyzes literature in a foreign language independently, displays the results independently.
Independence and responsibility
- Expects and utilizes new knowledge.
- Solves research tasks responsibly and independently.
- Collaborates with research participants.
Teaching methodology
Consultations and presentations, use of IT tools and techniques, independently prepared tasks.
Materials supporting learning
- 1. Csíkos Csaba (2020): A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai. ELTE Eötvös Kiadó. ISBN 978-963-489-248-9
- 2. A tanszék honlapjáról elérhető záródolgozat elkészítését támogató anyagok.
- 3. A saját témához gyűjtött, legalább 8 tételből álló, idegen nyelvi források.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során elkészített kutatási anyagok eredménye alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel. Idegen nyelvű szakirodalom feldolgozása 3 kredit értékben, melyet a 3. házi feladat keretében lehet teljesíteni.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): Kutatási terv készítése. A záródolgozat 60%-ának kidolgozása és a készítés folyamatának rendszeres bemutatása a témavezetőnek. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga): nincs vizsga
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- 1. részteljesítmény értékelés (Kutatási terv): 20
- 2. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 30%-a): 30
- 3. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 60%-a): 50
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A labor gyakorlaton való részvétel, kutatási terv és a dolgozatok elkészítése.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 96-100 |
Very good | 88–95% |
Good | 76–87% |
Satisfactory | 63–75% |
Pass | 50–62% |
Fail | <50% |
Retake and late completion
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 23 |
házi feladatra felkészülés | 48 |
házi feladat elkészítése magyar vagy idegen nyelven | 20 |
egyéb felkészülés | 59 |
Összesen | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 06.11.2023.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint. Sorszám A szemináriumok témái 1. Diplomamunka tématerv elkészítése. 2. Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel. 3. A diplomamunka elméleti részének elkészítése. 4. A diplomamunka gyakorlati részének elkészítése.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat.Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.Sorszám A szemináriumok témái1. Diplomamunka tématerv elkészítése.2. Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel.3. A diplomamunka elméleti részének elkészítése.4. A diplomamunka gyakorlati részének elkészítése. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Tóth Péter | egyetemi tanár | toth.peter@gtk.bme.hu |
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin | egyetemi adjunktus | kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu |
Dr. Benedek András | professzor emeritusz | benedek.andras@gtk.bme.hu |
Dr. Kálmán Anikó | egyetemi docens | kalman.aniko@gtk.bme.hu |
Feketéné dr. Szakos Éva | egyetemi docens | feketene.szakos.eva@gtk.bme.hu |
Dr. Berzsenyi Emese | egyetemi adjunktus | berzsenyi.emese@gtk.bme.hu |
Dr. Kattein-Pornói Rita | egyetemi adjunktus | kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu |
Dr. Szandi-Varga Péter | egyetemi adjunktus | szandi-varga.peter@gtk.bme.hu |
Dr. Kata János | mestertanár | kata.janos@gtk.bme.hu |