Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
DIPLOMAMUNKA I.
Azonosító
BMEGT51M575
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
0
Laboratórium
23
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU (3 kredit angolul teljesíthető)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - 2021/22/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - 2021/22/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.11.29.) az 580884/8/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.11.29-től.

Célkitűzések

A kurzus célja a hallgató önálló kutatási munkájának támogatása annak érdekében, hogy diplomamunkáját a félév végére befejezze, és készen álljon a záróvizsga védés részében tudományos diszkusszió keretében bemutatni, eredményeit megvédeni és értékelni. A tantárgy lehetőséget kínál az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztésére a szakirodalom elemzése és a kutatási eredmények bemutatása révén.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. 1. Ismeri a pedagógiai kutatás eszközeit, a kutatási stratégiákat.
  2. 2. Ismeri a tudományos művek formai és tartalmi kritériumait.
  3. 3. Ismeri a tudományos szakmai fogalomkészletet.
Képesség
  1. 1. Képes önálló kérdésfelvetés megfogalmazására.
  2. 2. Képes írásban igényes és hiteles tudományos művet létre hozni.
  3. 3. Képes a szakirodalom elemzésére és kisebb empirikus vizsgálat végrehajtására.
  4. 4. Képes az idegen nyelvű szakirodalom elemzésére, a kutatási eredmények bemutatására.
Attitűd
  1. 1. Nyitott a szakterületéhez kapcsolódó módszertani tudás bővítésére.
  2. 2. Motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
  3. 3. Befogadó az információtechnológiai eszközök használatára.
  4. 4. Az idegen nyelvű szakirodalmat önállóan elemzi, az eredményeket önállóan megjeleníti.
Önállóság és felelősség
  1. 1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
  2. 2. Felelősen és önállóan old meg kutatási feladatokat.
  3. 3. Együttműködő a kutatásban résztvevőkkel.

Oktatásmódszertan

Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • 1. Csíkos Csaba (2020): A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai. ELTE Eötvös Kiadó. ISBN 978-963-489-248-9
  • 2. A tanszék honlapjáról elérhető záródolgozat elkészítését támogató anyagok.
  • 3. A saját témához gyűjtött, legalább 8 tételből álló, idegen nyelvi források.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során elkészített kutatási anyagok eredménye alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel. Idegen nyelvű szakirodalom feldolgozása 3 kredit értékben, melyet a 3. házi feladat keretében lehet teljesíteni.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): Kutatási terv készítése. A záródolgozat 60%-ának kidolgozása és a készítés folyamatának rendszeres bemutatása a témavezetőnek. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga): nincs vizsga

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. részteljesítmény értékelés (Kutatási terv): 20
  • 2. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 30%-a): 30
  • 3. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 60%-a): 50

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: 0

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

A labor gyakorlaton való részvétel, kutatási terv és a dolgozatok elkészítése.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 96-100
Jeles 88–95%
76–87%
Közepes 63–75%
Elégséges 50–62%
Elégtelen <50%

Javítás és pótlás

A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 23
házi feladatra felkészülés 48
házi feladat elkészítése magyar vagy idegen nyelven 20
egyéb felkészülés 59
Összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.11.06-án. Érvényes 2023.11.06-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint. Sorszám A szemináriumok témái 1. Diplomamunka tématerv elkészítése. 2. Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel. 3. A diplomamunka elméleti részének elkészítése. 4. A diplomamunka gyakorlati részének elkészítése.

Előadások témái
1. A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat.Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.Sorszám A szemináriumok témái1. Diplomamunka tématerv elkészítése.2. Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel.3. A diplomamunka elméleti részének elkészítése.4. A diplomamunka gyakorlati részének elkészítése.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Tóth Péter egyetemi tanár toth.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin egyetemi adjunktus kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu
Dr. Benedek András professzor emeritusz benedek.andras@gtk.bme.hu
Dr. Kálmán Anikó egyetemi docens kalman.aniko@gtk.bme.hu
Feketéné dr. Szakos Éva egyetemi docens feketene.szakos.eva@gtk.bme.hu
Dr. Berzsenyi Emese egyetemi adjunktus berzsenyi.emese@gtk.bme.hu
Dr. Kattein-Pornói Rita egyetemi adjunktus kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu
Dr. Szandi-Varga Péter egyetemi adjunktus szandi-varga.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kata János mestertanár kata.janos@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.