Szak: Műszaki menedzser MSc - Környezetmenedzsment specializáció
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 3
Szak: Master of Science Degree Program in Engineering Management
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A diplomamunka-készítés célja annak igazolása, hogy a hallgató elsajátította a képzés által kínált tudást, képes a tanult fogalmak, struktúrák szerint gondolkodni, a tanult módszereket alkalmazni. A diplomamunkában a hallgató számot ad a műszaki és menedzsment területeken szerzett ismeretek kritikus alkalmazásáról, problémafeltáró és -megoldó képességéről. A diplomamunkában tanult tantárgyakhoz rendelt témakörökben egy általános vagy konkrét vállalati problémát kell feldolgozni úgy, hogy a dolgozat végén kellő megalapozottságú megoldási javaslattal állhasson elő a hallgató.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri a műszaki, gazdálkodási és menedzsment területek alapfogalmait, ismereteit és fő összefüggéseit.
- A hallgató ismeri a termelő és szolgáltató vállalkozások működésének menedzseléséhez szükséges elméletet és módszertant.
- A hallgató ismeri a kutatáshoz vagy tudományos munkához szükséges, széles körben alkalmazható problémamegoldó technikákat.
Képesség
- A hallgató képes a megszerzett tudás alkalmazására és gyakorlati hasznosítására, a problémamegoldó technikák felhasználására.
- A hallgató képes műszaki-gazdasági döntés-előkészítési feladatok elvégzésére és döntéshozatalra.
- A hallgató képes helytálló bírálat vagy vélemény megfogalmazására, döntéshozásra, következtetések levonására.
- A hallgató képes integrált ismeretek alkalmazására a műszaki területek, technológiai folyamatok és a menedzsmenttudományok szakterületeiről.
- A hallgató képes a szervezetek tervezésében, szervezésében és működtetésében használatos eljárások, modellek, információs technológiák alkalmazására.
- A hallgató képes a szervezeti működés, a műszaki megvalósítás, illetve a gazdálkodás minőségi és hatékonysági mutatóinak javítására.
Attitűd
- A hallgatót jellemzi az önművelésre, önfejlesztésre, a saját tudás magasabb szintre emelésére való törekvés.
- A hallgatót jellemzi az intuíció és módszeresség.
- A hallgatót jellemzi a fejlett analizáló és szintetizáló képesség.
- A hallgatót jellemzi a sikerorientált beállítódás minőségtudattal párosulva.
- A hallgatót jellemzi az erős etikai tartás, a kritikai és önkritikai érzék egyensúlya a döntéshozatal során.
Önállóság és felelősség
- A hallgatótól elvárható a jó kommunikációs, érveléstechnikai készség.
- A hallgatótól elvárható a problémafelismerő és -megoldó készség.
- A hallgatótól elvárható az önálló információkeresési, -feldolgozási képesség.
- A hallgatótól elvárható a környezettel szembeni érzékenység.
- A hallgatótól elvárható a kezdeményezés, személyes felelősségvállalás és döntéshozatal.
Oktatásmódszertan
A tanulmányi munka feladatkiírásból, konzultációkból, dolgozatírásból és szóbeli beszámolóból áll.
Tanulástámogató anyagok
- A dolgozatírásra vonatkozó szabályok, útmutatók a gtk.bme.hu, illetve az edu.gtk.bme.hu oldalon kerülnek közzétételre. A kutatómunkához szükséges szakirodalmi és további ismeretszerzési lehetőségek kijelölése és összegyűjtése a konzultációk és önálló munka keretében történik. / The rules and guidelines for thesis writing are published on gtk.bme.hu and edu.gtk.bme.hu. The selection and collection of literature and additional knowledge acquisition opportunities necessary for the research takes place in the framework of consultations and independent work.
Általános szabályok
A tárgyban nyújtott teljesítmény értékelése az egész féléves munka (konzultációk, szóbeli beszámoló) és annak kimenete (dolgozat) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A témavezetőtől a hallgató folyamatos visszajelzést kap a konzultáció és a szóbeli beszámoló keretén belül a bemutatott munkájáról és annak részeredményeiről. Amennyiben a hallgató részt vett az előírt mennyiségű konzultáción és azt megfelelően dokumentálta, továbbá teljesítette a szóbeli beszámolási kötelezettséget, a féléves munka eredményéről a 3.3. pontban részletezett módon a témavezető dönt.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Konzultációkon való részvétel, azokra való felkészülés: 15
- Szóbeli beszámolón nyújtott teljesítmény, arra való felkészültség: 5
- Beadott dolgozat kiadott szabályzatnak való megfelelése: 10
- Beadott dolgozat szakmai tartalma, színvonala: 70
- Összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 88-89 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A szóbeli beszámoló igazolás esetén a szorgalmi időszakban egy alkalommal pótolható. A dolgozat a póthéten, különeljárási díj megfizetése mellett pótolható. Utólagos javítási lehetőségre nincs mód.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Részvétel a konzultációkon, az azokra való felkészülés | 40 |
Önálló kutatás | 300 |
Részvétel a szóbeli beszámolón, az arra való felkészülés | 10 |
Dolgozat megírása | 100 |
Összesen | 450 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.05.08.) az 580379/2/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.05.08-től.
A félévben sorra vett témák
Konktaktóra nélküli tanegység.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Konktaktóra nélküli tanegység. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Környezetgazdaságtan és Fenntartható Fejlődés Tanszék vezetője hagyja jóvá.