Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a pedagógus szerepeket, munkatevékenységeit
- Ismeri a pedagógiai folyamatok tervezését
- Ismeri a pedagógusok és az intézmény együttműködésének formáit
- Ismeri az oktatási folyamat jogszabályi és pedagógiai hátterét
Skills
- Képes saját pedagógiai munkatevékenységét megszervezni az intézményi pedagógiai programja alapján
- Képes a gyakorlatban új eljárásokat és technikákat elsajátítani
- Képes szakmai önismeretre és önreflexióra
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Sipos Imre: A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében BMGE Műszaki Pedagógia Tanszék jegyzet, Budapest 2019.
- Cserné Aderman Gizella: A pedagógus szerepe a tanítás–tanulás folyamatában, különös tekintettel a tanulói teljesítmények ellenőrzésére és értékelésére, Neumann Kht., 2005. Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés : a tárgy konzultációs óranak 80 %-án aktív részvétel B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. szóbeli vizsga
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87–100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
4 | |
8 | |
4 | |
16 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | ömlesztett |
2. | |
3. | Pedagógiai folyamattervezés, a tervezés követelményei, a pedagógiai munka szakaszai, köznevelési programok, Nemzeti alaptanterv, kerettantervek, a pedagógiai, nevelési program, helyi tantervek. , A tanulók munkájának értékelése |
4. | A nevelési, oktatási folyamat tervezése, intézményi feladatok megszervezése, a tanév, tanítási év rendje, éves munkaterv, a tanév szervezési feladatai. , A pedagógus tevékenységét segítő új eljárások, módszerek, technikák, logikus gondolkodás, cselekvőképesség, motiváltság és pozitív hozzáállás a feladatokhoz. |
5. | A hatékonyság mutatói, mérési lehetőségei , Az eredményesség és a hatékonyság értelmezése , A hatékonyság kérdése, Hatékonyság és szelektivitás , Eredményesség , Méltányosság és eredményesség |
6. | Az eredményesség és a hatékonyság lehetséges mutatói , Az OECD indikátorok és az iskolai hatékonyság mutatói Az iskola nevelési hatékonyságának főbb kritériumai |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|