Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Közgazdásztanár (2 féléves) - tanár végzettséggel 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Mérnöktanár (2 féléves) - tanár végzettséggel 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A hallgatók szakmai továbbképzése a szakmai mesterképzés elemeivel.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A szakmai tudás bővülése és az egyéni továbbképzés lehetőségének megalapozása a mérnöki/közgazdasági szakma kiválasztott területén.
Képesség
- A hallgató képes szakmájában az aktuális fejlődési trendjek követésére.
- A hallgató alkalmas a szakmai kommunikációra iskolán kívüli szakemberekkel.
Attitűd
- A hallgató folyamatosan képes továbbképezni önmagát szakmájában.
- Kialakul benne a helyi tananyag folyamatos fejlesztésének igénye.
- Szakmai tudásával hozzájárul tanulóinak pályaválasztásához.
Önállóság és felelősség
- A szakmai publikációk önálló feldolgozásával alkalmassá válik szakmai kompetenciáinak fejlesztésére.
- Az iskolai tananyagon túlmenő szakmai ismereteinek segítségével a tehetséggondozás feladatainak ellátására is alkalmassá válik.
Oktatásmódszertan
Az elsősorban frontális tanítási módszereken túlmenően a hallgatók önálló tananyagfeldolgozással és feladatmegoldásokkal sajátíthatja el a tananyagot.
Tanulástámogató anyagok
- 1. Az adott (műszaki vagy közgazdasági) szakterület kiválasztott mesterképzős jegyzetei.
- 2. A tárgy moodle-tanlapjára elhelyezett diasorok.X
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése szóbeli beszámolók és konzultációnként egy tudásfelmérő teszt (összesen 4 db), illetve házi feladatok eredménye alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): Esszé (egy kiválasztott közgazdasági téma tanításának megtervezése), illetve tervezési feladat (termelési kapacitások tervezése és elemzése) készítése egy kiválasztott műszaki/közgazdasági témában. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) X
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítmény értékelés (4 db. teszt): 60
- részteljesítmény értékelés (esszé, tervezési feladat): 40
- részteljesítmény (órai aktivitás): 50
- összesen: 150
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Kontakt tanórán való részvétel, teszt feladat megoldása, esszé, tervezési feladatok elkészítése
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 87-95 |
Jó | 75-86 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 51-61 |
Elégtelen | 50% |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 23 |
házi feladatra felkészülés | 79 |
egyéb felkészülés | 48 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A számviteli törvény (közgazdaságtan 4 óra szeminárium és gyakorlat)Számviteli alapelvek (közgazdaságtan 5 óra szeminárium és gyakorlat)A mérleg részei (közgazdaságtan 5 óra szeminárium és gyakorlat)Beszámolási kötelezettség (közgazdaságtan 5 óra szeminárium és gyakorlat)A beszámoló részei (közgazdaságtan 4 óra szeminárium és gyakorlat)Statisztikai elemzések a tanári korfák témájában (műszaki 2 óra szeminárium és gyakorlat)Tartalékelemek szükséges számának meghatározása a biztonságos termelés érdekében (műszaki 2 óra szeminárium és gyakorlat)Visszacsatolások a műszaki életben és az iskolában (műszaki 2 óra szeminárium és gyakorlat)Időalapok számítása és elemzése, kapacitásszámítás és kapacitásmutatók, termelési tartalékok feltárása (műszaki 5 óra szeminárium és gyakorlat)Méréselmélet – első- és másodfajú hibák elemzése (műszaki 5 óra szeminárium és gyakorlat)A hálótervezés módszerei (műszaki 7 óra szeminárium és gyakorlat) |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.