Programme: Teacher of Economics (4 terms) - with a business instructor qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Engineering (4 terms) - with a technical instructor qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Economics (2 terms) - with a teaching qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Engineering (4 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Engineering (2 terms) - with a teaching qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Teacher of Economics (4 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 0
Objectives
Professional further training of students with the elements of professional master's training.
Academic results
Knowledge
- Expanding professional knowledge and establishing the possibility of individual further training in the selected field of the engineering/economics profession.
Skills
- The student is able to follow the current development trends in his profession.
- The student is suitable for professional communication with professionals outside the school.
Attitude
- A hallgató folyamatosan képes továbbképezni önmagát szakmájában.
- Kialakul benne a helyi tananyag folyamatos fejlesztésének igénye.
- Szakmai tudásával hozzájárul tanulóinak pályaválasztásához.
Independence and responsibility
- By independently processing professional publications, you will be able to develop your professional competencies.
- With the help of his professional knowledge that goes beyond the school curriculum, he also becomes suitable for the tasks of talent management.
Teaching methodology
In addition to the primarily face-to-face teaching methods, students can master the course material by independently processing the course material and solving tasks.
Materials supporting learning
- 1. Az adott (műszaki vagy közgazdasági) szakterület kiválasztott mesterképzős jegyzetei.
- 2. A tárgy moodle-tanlapjára elhelyezett diasorok.X
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése szóbeli beszámolók és konzultációnként egy tudásfelmérő teszt (összesen 4 db), illetve házi feladatok eredménye alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): Esszé (egy kiválasztott közgazdasági téma tanításának megtervezése), illetve tervezési feladat (termelési kapacitások tervezése és elemzése) készítése egy kiválasztott műszaki/közgazdasági témában. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) X
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (4 db. teszt): 60
- részteljesítmény értékelés (esszé, tervezési feladat): 40
- részteljesítmény (órai aktivitás): 50
- összesen: 150
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Kontakt tanórán való részvétel, teszt feladat megoldása, esszé, tervezési feladatok elkészítése
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 96-100 |
Very good | 87-95 |
Good | 75-86 |
Satisfactory | 62-74 |
Pass | 51-61 |
Fail | 50% |
Retake and late completion
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 23 |
házi feladatra felkészülés | 79 |
egyéb felkészülés | 48 |
összesen | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 13.03.2023.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A számviteli törvény (közgazdaságtan 4 óra szeminárium és gyakorlat)Számviteli alapelvek (közgazdaságtan 5 óra szeminárium és gyakorlat)A mérleg részei (közgazdaságtan 5 óra szeminárium és gyakorlat)Beszámolási kötelezettség (közgazdaságtan 5 óra szeminárium és gyakorlat)A beszámoló részei (közgazdaságtan 4 óra szeminárium és gyakorlat)Statisztikai elemzések a tanári korfák témájában (műszaki 2 óra szeminárium és gyakorlat)Tartalékelemek szükséges számának meghatározása a biztonságos termelés érdekében (műszaki 2 óra szeminárium és gyakorlat)Visszacsatolások a műszaki életben és az iskolában (műszaki 2 óra szeminárium és gyakorlat)Időalapok számítása és elemzése, kapacitásszámítás és kapacitásmutatók, termelési tartalékok feltárása (műszaki 5 óra szeminárium és gyakorlat)Méréselmélet – első- és másodfajú hibák elemzése (műszaki 5 óra szeminárium és gyakorlat)A hálótervezés módszerei (műszaki 7 óra szeminárium és gyakorlat) |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|