Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a szervezet fogalmát, típusait, jellemzőit
- Ismeri a szervezeti kultúra jellemzőit
- Ismeri a hatékony szervezetfejlesztés módszertanát
- Ismeri a szervezet kommunikációs hálóit, a kríziskommunikációt
Skills
- Képes egy adott köznevelési intézmény szervezeti adottságait elemzésére
- Képes egy adott intézmény szervezeti kultúrájának alakítására
- Képes a kommunikációra a szervezet partnereivel.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végigondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Dr. Benedek István: Rendszer- és szervezettan II., BME MPT jegyzet, Budapest 2019
- 2011. évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során (házi feladatok): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): A félév teljesítésének kritériumkövetelménye a tanszék által javasolt témák közül elkészített és elfogadott 12-15 oldal terjedelmű dolgozat.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- házi feladat: 100%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87–100 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
4 | |
10 | |
6 | |
20 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A szervezet , A szervezet fogalma , A szervezet jellemzői, sajátosságai , Szervezeti célok , A szervezet belső adottságai , A köznevelési szervezetek helye a makro- és a mikrokörnyezetben , Makrokörnyezeti összetevők , Mikrokörnyezeti összetevők |
2. | A szervezet, mint rendszer. Szervezeti struktúrák és formák. Szervezetek formális struktúrája, a szervezetek informális struktúrája., A szervezetek megjelenési formái: Lineáris szervezeti struktúra, funkcionáls szervezeti struktúra, mátrix-szervezet, divizionális szervezet, projekt, projekt szervezeti formák., A szervezeti kultúra, Természetes szimbólumok, Mesterséges szimbólumok |
3. | A szervezeti kultúra metaforái, A szervezeti kultúra típusai, A szervezeti kultúrát befolyásoló tényezők, A hatékony szervezet jellemzői., Szervezetfejlesztés, Kommunikáció a szervezetben, Formális kommunikáció, Informális kommunikáció, A kriziskommunikáció |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|