Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri az elmélet és a gyakorlat viszonyát
- Ismeri az adott köznevelési intézmény (gyakorlati hely) működésének szabályozását
- Ismeri egy adott szervezet működésének szabályozását
- Ismeri egy adott szervezet belső környezete kialakításának gyakorlatát
Ability
- Képes az elmélet és a gyakorlat összevetésére, következtetések megfogalmazására
- Képes a működés szabályozását átlátni, javaslatokat megfogalmazni
- Képes a jogszabályi előírások értelmezésére, a megvalósulás vizsgálatára, javaslatok megfogalmazására
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó a gyakorlaton szerzett új ismeretek befogadására
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és azok gyakorlati megvalósítására javaslatokat fogalmaz meg.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Az adott gyakorlati munkahely (köznevelési intézmény) szabályzatai
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja a gyakorlaton tanúsított aktív részvétel.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (laboratóriumi gyakorlat): az gyakorlati órák maradéktalan teljesítése. Ennek hiányában a tárgy az adott félévben nem értékelhető 2. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat) a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- kirétium:
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87–100 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
24 | |
10 | |
6 | |
40 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | Felkészítés a gyakorlati munkahelyen történő megfigyelési szempontokra |
2. | A köznevelési intézmények (óvoda, általános iskola, középiskola, szakképzés) működését és szervezeti felépítését meghatározó szabályozók |
3. | A gyakorlati hely szervezeti felépítésének vizsgálata |
4. | Az elmélet és gyakorlat kritikus elemzése. |
5. | A gyakorlati hely szabályzatainak tartalomelemzése, észrevételek megfogalmazása. |
6. | Tudásmegosztás a csoport tagjai között a saját gyakorlatból |
7. | A köznevelési intézmények belső környezetére vonatkozó szabályozók |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|