Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri az elmélet és a gyakorlat viszonyát
- Ismeri az adott köznevelési intézmény (gyakorlati hely) működésének szabályozását
- Ismeri egy adott szervezet működésének szabályozását
- Ismeri egy adott szervezet belső környezete kialakításának gyakorlatát
Skills
- Képes az elmélet és a gyakorlat összevetésére, következtetések megfogalmazására
- Képes a működés szabályozását átlátni, javaslatokat megfogalmazni
- Képes a jogszabályi előírások értelmezésére, a megvalósulás vizsgálatára, javaslatok megfogalmazására
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó a gyakorlaton szerzett új ismeretek befogadására
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és azok gyakorlati megvalósítására javaslatokat fogalmaz meg.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Az adott gyakorlati munkahely (köznevelési intézmény) szabályzatai
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja a gyakorlaton tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (laboratóriumi gyakorlat): az gyakorlati órák maradéktalan teljesítése. Ennek hiányában a tárgy az adott félévben nem értékelhető 2. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat) a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 100%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87–100 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
24 | |
10 | |
6 | |
40 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Felkészítés a gyakorlati munkahelyen történő megfigyelési szempontokra |
2. | A köznevelési intézmények (óvoda, általános iskola, középiskola, szakképzés) működését és szervezeti felépítését meghatározó szabályozók |
3. | A gyakorlati hely szervezeti felépítésének vizsgálata |
4. | Az elmélet és gyakorlat kritikus elemzése. |
5. | A gyakorlati hely szabályzatainak tartalomelemzése, észrevételek megfogalmazása. |
6. | Tudásmegosztás a csoport tagjai között a saját gyakorlatból |
7. | A köznevelési intézmények belső környezetére vonatkozó szabályozók |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|