Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a magyar oktatás és – nevelés rendszerét, jogi szabályozását
- Ismeri a köznevelés irányítási rendszerét, hatás- és feladatköröket
- Ismeri a Nemzeti Alaptantervet
Skills
- Képes egy adott köznevelési intézménynek a rendszerben elfoglalt helyének és szerepének meghatározására
- Képes a Nemzeti Alaptanterv és a kerettantervek ismeretében intézményi programot készíteni
- Képes a magyar oktatási rendszer más országokkal történő összehasonlító elemzésére
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Benedek András: Közoktatás rendszere, BME Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019.
- 2011.évi CXC törvény a nemzeti köznevesről
- A nemzetnevelő Imre Sándor (1877-1945). Egyetemtörténeti Füzetek (Szerk.: Benedek András), BME, Budapest, 2011.
General Rules
1. A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): A félév teljesítésének kritériumkövetelménye a tanszék által javasolt témák közül elkészített és elfogadott 12-15 oldal terjedelmű dolgozat.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- házi feladat: 100%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87–100 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62–75 |
Pass | 50–62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
7 | |
14 | |
6 | |
27 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Köznevelés rendszere, iskolarendszer |
2. | A köznevelési rendszer és a Magyar iskolafelügyelet kialakulása |
3. | A mai iskolarendszer fejlődésének háttere |
4. | A szakképzés rendszere és intézményei |
5. | A köznevelési intézmények állami forrásai felhasználásának ellenőrzése. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|