Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Programme: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a magyar oktatás és – nevelés rendszerét, jogi szabályozását
- Ismeri a köznevelés irányítási rendszerét, hatás- és feladatköröket
- Ismeri a Nemzeti Alaptantervet
Ability
- Képes egy adott köznevelési intézménynek a rendszerben elfoglalt helyének és szerepének meghatározására
- Képes a Nemzeti Alaptanterv és a kerettantervek ismeretében intézményi programot készíteni
- Képes a magyar oktatási rendszer más országokkal történő összehasonlító elemzésére
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Benedek András: Közoktatás rendszere, BME Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019.
- 2011.évi CXC törvény a nemzeti köznevesről
- A nemzetnevelő Imre Sándor (1877-1945). Egyetemtörténeti Füzetek (Szerk.: Benedek András), BME, Budapest, 2011.
General Rules
1. A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): A félév teljesítésének kritériumkövetelménye a tanszék által javasolt témák közül elkészített és elfogadott 12-15 oldal terjedelmű dolgozat.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- házi feladat: 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87–100 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62–75 |
Pass | 50–62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
7 | |
14 | |
6 | |
27 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | Köznevelés rendszere, iskolarendszer |
2. | A köznevelési rendszer és a Magyar iskolafelügyelet kialakulása |
3. | A mai iskolarendszer fejlődésének háttere |
4. | A szakképzés rendszere és intézményei |
5. | A köznevelési intézmények állami forrásai felhasználásának ellenőrzése. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|