Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a magyar oktatás és – nevelés rendszerét, jogi szabályozását
 - Ismeri a köznevelés irányítási rendszerét, hatás- és feladatköröket
 - Ismeri a Nemzeti Alaptantervet
 
Skills
- Képes egy adott köznevelési intézménynek a rendszerben elfoglalt helyének és szerepének meghatározására
 - Képes a Nemzeti Alaptanterv és a kerettantervek ismeretében intézményi programot készíteni
 - Képes a magyar oktatási rendszer más országokkal történő összehasonlító elemzésére
 
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
 - Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
 - Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
 
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
 - Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
 - Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
 
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Benedek András: Közoktatás rendszere, BME Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019.
 - 2011.évi CXC törvény a nemzeti köznevesről
 - A nemzetnevelő Imre Sándor (1877-1945). Egyetemtörténeti Füzetek (Szerk.: Benedek András), BME, Budapest, 2011.
 
General Rules
1. A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): A félév teljesítésének kritériumkövetelménye a tanszék által javasolt témák közül elkészített és elfogadott 12-15 oldal terjedelmű dolgozat.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- házi feladat: 100%
 - összesen: 100%
 
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
| % | |
|---|---|
| Excellent | -100 | 
| Very good | 87–100 | 
| Good | 75–87 | 
| Satisfactory | 62–75 | 
| Pass | 50–62 | 
| Fail | < 50 | 
Retake and late completion
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
| Nature of work | Number of sessions per term | 
|---|---|
| 7 | |
| 14 | |
| 6 | |
| 27 | 
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
| Lecture topics | |
|---|---|
| 1. | Köznevelés rendszere, iskolarendszer | 
| 2. | A köznevelési rendszer és a Magyar iskolafelügyelet kialakulása | 
| 3. | A mai iskolarendszer fejlődésének háttere | 
| 4. | A szakképzés rendszere és intézményei | 
| 5. | A köznevelési intézmények állami forrásai felhasználásának ellenőrzése. | 
Additional lecturers
| Name | Position | Contact details | 
|---|---|---|