Verziók
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
Az előadássorozat célja, hogy megismertesse a külföldi hallgatókat a magyar emberek történelmi, kulturális örökségével, hagyományaival, valamint az ország természeti adottságaival és földrajzi sajátosságaival, valamint bemutassa a magyar identitástudat elemeit. A fő cél megmutatni, mit jelent ma magyarnak lenni, amelyhez az előadás mélységeiben foglalkozik Magyarország történelmével, gazdasági, politikai és intézményrendszerével, a rendszerváltás előtti és utáni életérzéssel, a magyar tudományos és művészeti élet főbb alakjaival, a mai fiatalságot foglalkoztató témákkal.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató megismerkedik a magyarországi főbb adatokkal és tényekkel (pl. nemzeti szimbólumok, lakos-ság, nyelv, vallás, pénznem, hungarikumok, földrajzi elhelyezkedés, gazdasági jellemzők).
- Ismeri az ország főbb városait és domborzatának jellemzőit.
- Megismerkedik a magyar politikai rendszerrel (pl. a miniszterelnök, az államfő és a parlament szerepe, az alkotmánybíróság, a választási rendszer).
- Megérti a magyar társadalom legégetőbb problémáit (egyenlőtlenség, népességfogyás, nagycsalád, munkanélküliség, szegénység, etnikum és kisebbség).
- Betekintést nyer a magyar néphez kötődő építészeti stílusokba, film- és művészeti alkotásokba, vallási és kulturális hagyományokba, népszokásokba.
Képesség
- A saját kultúráját a magyar kultúrával összevetve a hallgató meglátja benne a hasonlóságokat és különbségeket.
- Kronologikusan el tudja helyezni a főbb történelmi eseményeket és logikus következtetéseket tud levonni belőlük a jelenlegi társadalmi, politikai, és gazdasági helyzetre vonatkozólag.
Attitűd
- A kurzus során elsajátított tudást igyekszik tovább bővíteni és a történelmi, kulturális helyeket felkeresve személyes tapasztalatot is gyűjteni.
- Törekszik elfogadni a számára szokatlannak tűnő népi hagyományok (pl. busójárás) mögött rejlő, az ősi magyar kultúra gyökereihez visszanyúló jelentéstartalmakat.
- Nyitottabbá válik a magyar nyelv és kultúra iránt.
Önállóság és felelősség
- • A magyar kulturális sajátosságokkal felvértezve a külföldi hallgató könnyebben tud együttműködni a ma-gyar hallgatókkal, oktatókkal
Oktatásmódszertan
Előadás és a hallgatók bevonása interaktív módszerek segítségével.
Tanulástámogató anyagok
- A témák feldolgozásához előkészített videós és írott anyagok, internetes források. - Video and written materials, in-ternet sources to be used for the various topics.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 86-95 |
Jó | 71-85 |
Közepes | 61-70 |
Elégséges | 50-60 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
as laid down in the BME Code of Studies
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact-hour classes | 28 |
preparation for the final exam | 10 |
autonomous learning based on mate-rial | 22 |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.