Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Aktuelles aus Deutschland – Kommunikationstraining - C1
Azonosító
BMEGT60R54N
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Kondrik Krisztina
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
kondrik.krisztina@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
német - DE
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
C1 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.

Célkitűzések

A tantárgy fő célja a hallgatók szóbeli kommunikációs készségének fejlesztése C1 szinten, elsősorban a meggyőző prezentációs és érvelési technikákat fejlesztjük, a magánjellegű és a munkahelyi nyelvhasználati területeken. Ennek érdekében aktuális TED-előadásokat is elemzünk, és ehhez kapcsolódóan foglalkozunk releváns társadalmi és kulturális problémákkal.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismeri a jól strukturált előadás jellemzőit.
  2. A viták és a felhasznált anyagok alapján a hallgató megismer néhány Németországra jellemző sajátosságot.
Képesség
  1. Írott vagy hallott anyagokból ki tudja szűrni egy probléma lényegét, a különböző megoldások mellett és ellen szóló érveket.
  2. Képes meggyőző és motiváló előadásokat tartani.
  3. Ismer és alkalmaz olyan stratégiákat, amelyek a meggyőzésben jól használhatók.
  4. Képes egy vitában mások véleményétől eltérő véleményt megfogalmazni, konstruktív vitát folytatni.
Attitűd
  1. A hallgató nyitott a német nyelvű országok problémáinak megértésére.
  2. Törekszik a véleménykülönbségek konstruktív megoldására.
Önállóság és felelősség
  1. A hallgató felelősséget vállal a nyelvtudása önálló fejlesztéséért.

Oktatásmódszertan

Sok csoportmunkát alkalmazunk, ennek során lehetőség nyílik szakmai vitára, problémamegoldásokra, együttműködésekre.

Tanulástámogató anyagok

  • Aktuális célnyelvi anyagok: újságcikkek, videók, ezekre épülő feladatok/Topical materials in the target language: newspaper articles, videos and tasks built on them.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

Mivel a fő cél a szóbeli kommunikáció fejlesztése, ezért elsősorban az órán elvégzendő feladatok (vita, prezentáció) vagy beadandó szövegek.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 100-100
Jeles 90-95
80-89
Közepes 70-79
Elégséges 50-69
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.

A félévben sorra vett témák

Aktualitások a német közélet alakulása alapján. A nyelvi tárgyak esetében nem készülnek részletes tematikák, mert a tárgy célja a készségfejlesztés, és nem egy adott (tematizálható) tudásanyag frontális átadása. Ez ad lehetőséget arra, hogy a tematika az adott csoport igényeihez igazodjon, a tárgy céljainak megfelelően.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.